Veien videre…

Denne uka startet med at jeg og JM gjorde det slutt.
Sånn er livet desverre…
Mye skjer og alle kan ikke være der for alltid. Det går bra og vi er fremdeles venner 🙂

Helten min denne uka har vært Oscar!
Han har vist seg fra en side vi ikke har sett på en liten stund.

På onsdag var det planleggingsdag på SFO på skolen til Oscar og vi hadde planlagt noen aktiviteter her hjemme og rundt omkring i nærområdet. Odin føyk plutselig til en kompis og jeg sa til BPA at; NÅ! Drar vi å klipper håret til Oscar…

Vi setter oss i bilen og kjører og jeg forklarer Oscar at vi skal klippe håret hans og så skal han få is…
Vi kommer til favoritt frisøren vår på Heimdal og der var det flere som hadde den gode ideen om å klippe håret så der var det laaaaang kø gitt…
Vi snur og jeg sier til BPA at vi må gjøre det en annen dag. Men vi går på Rema1000 å kjøper is.
Oscar protesterer litt, men tar isen og blir med ut. Da jeg sier vi skal gå i bilen roper han; Nei!!!
Nei? Sier jeg. Vi skal hjem nå.
Nei!!! Sier han og peker over veien mot salongen…
Vil du klippe håret??? Spør jeg forfjamset…
JA! sier han og drar meg over veien og inn på salongen…
Og der sitter han sååååå fornøyd å venter(blir litt utålmodig etterhvert da skal sies) og så blir det hans tur.
Han hopper opp i stolen og er så flink at ja…jeg har ikke ord.
Da vi kom hjem løper han rett til speilet i gangen og kikker på seg selv og smiler og gjør grimaser. Og videre inn på stua i speilet og finner fram alle solbrillene våre og prøver dem på mens han kikker i speilet og styrer…
Såååå fornøyd med ny sveis.

Så på torsdag skulle han ta blodprøver på legekontoret for han skal gentestes nå. Mest for å utelukke at det er noe.

Jeg hadde møte med legen hans på Trondsletten også på onsdag og vi ble enige om veien videre.
Det blir gentesting og ny utredning for å stadfeste graden av den psykiske utviklingshemmingen hans…
Vi vet jo sånn ca hva utfallet blir, men greit å ha det på papiret i forbindelse med ny sakkyndig vurdering og hva skolen skal legge vekt på i undervisningen hans…

Oscar er vandt til å ta blodprøver. Han er en helt! Med emblaplaster på går det som en lek!

Men på torsdag hadde jeg glemt blodprøvene…
For de ble bestilt dagen før og ja, planleggingsdager og kaos, lite søvn og you name it…det ble litt mye til mor…
10 min før kommer alarmen om at han skal ta blodprøver…
Vi hiver oss i bilen hele familien og rekker det på en knapp!

MEN!!!! Jeg hadde ikke satt på emblaplaster!!!

Shit!
Men jeg sa til sykepleieren at vi vet jo ikke om han klarer det uten før vi har prøvd og går det ikke ja så må vi bare komme tilbake en annen dag med plaster på sant!?!
Bommer du så går vi bare…
Sånn er livet…

Vi er på fornavn med omtrent alle som jobber på legekontoret vårt vi…Eller rettelse de er på fornavn med oss❤ De har stått med oss de siste 4 åra og har sett det meste og ikke minst hørt det meste…
Så det var en lettere nervøs dame som satt der og skulle stikke han. Og jeg var nervøs også men det var godt kamuflert for å si det sånn…

Og vet dere!!!

Det gikk så BRA!!!
Gutten satt der som en bauta og gjorde ingenting og hun traff og var så lettet og jeg var så stolt av hele gjengen(men spesielt Oscar selfølgeli) at jeg grein…
Og jeg tror ikke jeg gjør noe galt når jeg sier at sykepleieren nesten grein litt hun også, for det sa hun selv…
Så sa hun; Du skal vite at vi framskakker deg alle sammen her på huset Line! Du er så utrolig sterk og et forbilde og ja…alt du står i og du bare går på…du er virkelig sterk…
Og da gråt jeg jo ikke noe mindre da kan man si…😅

Det er så fint å vite og også så fint å høre og det gir et løft når man har det litt tøft(ha ha ha, det rima…)

Flinke gutten min!

Så dro vi på city syd og han fikk kjøre rulletrapp(som han elsker, men det har blitt litt lite av pga corona…)
Han fikk is!

Og så var vi på besøk til guttene sin farmor på ettermiddagen 🙂

I ferien har det vært meg og gutta…
Oss tre!
Vi har hatt det fantastisk!
Vi har kosa,leka,lest,dansa,bada og tulla💙

Meg og gutta mine!
Og høsten sniker seg rundt hjørnet…
Med ansvarsgruppemøter, spesialisthelsetjenestet, PPT, BFT, BUP og Trondsletten, Sankt Olavs og BPA…

Men veien videre er det ingen som vet💙

Alt vi vet er at;
Det kunne vært verre.
En kunne vært dau!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg