Meg…

Du ser meg med et smil.
Men inni er det tårer.
Du ser meg styre skuta trygt,
Men jeg har tunge årer.

Du vet jeg deler noe.
Men du vet nok ikke alt.
Du så når det var litt tøft.
Men så ikke når det smal.

Og jeg er sterk og modig.
Jeg har bedt om tid.
Jeg vil gråte, være blodig.
Orker ikke stå i strid.

Jeg må stå alene nå.
JEG må redde MEG.
Og blir du skuffet, må du gå.
For det handler ikke om deg…

Jeg vil være i min trygge boble.
Være deres havn.
Jeg vil skjelve, rope, gråte.
Jeg vil føle savn.

Jeg har feilet føles det som.
Jeg står her nå på et tomt rom.
Han er borte men så nær.
Det skulle ikke bli sånn her.

Og jeg har lov å være lei.
Jeg har lov å være meg.
Jeg har lov til å prioritere.
Jeg har lov til å føle og leve.

Og utenpå ligger et smilende skall.
Inni et stup og et langt, langt fall.
Utenpå er det klemmer og latter.
Men inni meg er det ingen som skratter.

Nå kommer delen som jeg faktisk må få.
Jeg må stå her aleine de andre må gå.
Og jeg vil være alene nå.
For at jeg skal klare å nye frø så.

Jeg er isolert, alene, borte i sorgen.
Jeg har muret det inne i den store, sorte borgen.
Men nå skal veggene sprenges ned.
Det skal lyne og tordne og gå store skred.

Jeg skal gråte og slippe ut alt som har vært.
Og det kan ta TID for i 8 år har jeg bært.
På en ryggsekk som er stor og mørk og tung.
For du fikk diagnosen og da var du så ung.

Men jeg vil dessverre ikke gjøre denne jobben med dere andre.
Det er noe jeg har jobbet med inni meg, noe jeg har klart å forandre!

Og har du ikke tid til å sitte der å vente.
Du synes jeg er egoist en dårlig venn og jente.
Da må jeg bare skuffe deg for sånn jeg har det nå;
så har jeg ikke tid til deg, da må du bare gå…

For jeg er sterk og tøff og flik og smart og snill og grei.
Og gi meg tid så skal jeg klare det, det kan jeg lover deg…
For nå mine nære,mine venner og mine kjære,nå handler det ikke om dere,
det handler faktisk om
Meg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg