En busstur, en mammadag og et avslag seinere…

 

Dwa har romjuleroen senket seg. Vi var mange samlet på julaften med fult hus. Det gikk heldigvis greit for Oscar selv om det var mye styr og støy. Han fikk en ny traktor med henger i julegave så da var det ikke nødvendig å pakke opp noe mer egentlig…;)

Den beste julegaven vår lille familie fikk i år var at F nå har fått seg fast jobb og i tillegg på dagtid. Så nå får jeg og han vært sammen om oppgavene  og guttene på ettermiddagen og jeg kan til og med legge litt planer for meg selv også.

Sovingen til Oscar er så som så…noen netter bra, så noen netter dårlig.  Men det virker som ordningen vår med å dele både oss og gutta på ulike rom fungerer så langt. Nå skal vi pusse opp rommet til Odin i kjelleren så det blir litt lysere og triveligere. Se om vi får hengt opp noen fine bilder til han også.

Mine foreldre stiller opp i romjulen og har gutta litt på tur og i går var det Odin sin tur. Da tok jeg og Oscar oss en busstur ned til sentrum for å signere noen papirer på TOBB. Vi har vært heldige å få bytte parkeringsplass så vi slipper å gå så langt inn i garasjen. Det er jo selvfølgelig ikke gratis så vi måtte ut med en sum for å få det til men vi satser på at det er verdt det. Men Oscar koste seg på busstur. Han satt å pratet med seg selv og litt med meg og “sang” litt. Det var så koselig!  Han fikk en is i sentrum og var super happy på vei hjem også. Han gråt ikke da vi gikk av heller. Så vi hadde en fin dag sammen. Men det er utfordrende å ha Oscar. Han prater fremdeles ikke og mye må tolkes for å forstå hva han vil. Han går igjennom mye emosjoner og kan plutselig begynne å gråte/hulke i sorg og jeg aner ikke hvorfor…Han spiser fremdeles på alt og sier ikke i fra når han har bæsjet o.l….Men vi hadde en fin “mammadag” selv om jeg var sliten i går kveld. 

I dag er det Oscar sin tur til å sove hos “mommo” og “bestefar” så imorgen blir det Odin sin tur til å ha “mammadag”. Odin har gått inn i en “trass” periode og er mye sint, hissig, utagerende og ikke minst SJALU…Det er veldig slitsomt om dagen og vi gjør så godt vi kan for å tekkes dem begge.

Så kom avslaget fra NAV da. Ikke at det kom som et sjokk men det var tungt allikevel. Jeg har ikke krav på AAP…NAV mener jeg ikke er syk. Selv etter alt vi/jeg har vært igjennom i de siste årene med alt fra utredning/sykdom og søvnmangel i tillegg til alt det andre er jeg ikke syk nok for dem…Men siden F nå har fast jobb kan jeg jobbe litt mindre men det tar jo på økonomien vår…

Vi håper det nye året bringer positiviteten tilbake. At vi får noen positive svar på noen søknader og at det løsner mer på “språkfronten” til Oscar…

Jeg kjenner at jeg gleder meg til å legge mye fra 2016 bak meg…selv om det også har skjedd mye positivt er det mye som skal bli godt å forhåpentligvis få lagt bak seg.

Vi håper nå på en fin nyttårsfeiring med naboer og venner og en rolig barnehagestart i 2017 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg