Nytt år! Nye navn💙💙

Dette nydelige bildet sneik jeg meg til da jeg sto å tok oppvasken på kjøkkenet en kveld, gutta lå å så på film og plutselig hørte jeg;
Jeg elsker deg Oscar❤
Kooooos! Sier Odin.
Og jeg sneik meg rundt hjørnet og tok en titt…
Tårene trillet og hjertet vokste nesten ut av brystet og mors stolthet fløy oppunder taket!

Den siste tiden har det vært mange fine stunder mellom gutta. Og selv om minstemann ofte blir både sjalu og sint og både kan slå og hive broren ut av rommet sitt. Så overskygges de tøffe “kranglene” av de gode stundene som den på bildet❤

Gutta MINE!💙💙

Gutta har ikke sett eller hørt fra sin far på snart 1 år…
Han betaler ikke bidrag til gutta og vi hører ingenting utover en gave i bursdag eller til jul som enten sendes i posten eller blir levert via andre…
Jeg har foreldreansvaret for dem og er den eneste som følger opp og stiller opp og er der for dem…

Helt siden far meldte seg ut av livene til gutta frivillig eller egentlig helt siden gutta ble født og vi ikke ble enige om navnene dere, har jeg tenkt på dette med navnene de har…

Det ble en del press fra familien om hva de skulle hete når vi valgte navn på gutta…
Spesielt når de gjalt Odin, da han er født på dødsdagen til et avdødt familiemedlem…
Og jeg tenkte at av respekt for nærmeste familie og tradisjoner de hadde og da min ex føyde jeg meg og valgte mellomnavn og etternavn deretter…
For jeg nektet å kalle opp Odin etter den de ønsket og da måtte jeg gi meg på noe følte jeg…

Men det har ikke føltes riktig…
Og hele 2020 har det bare føltes mer og mer feil…
Det er MINE gutter!
Det er jeg som har dem og tar vare på dem og det er rettferdig og riktig at det er mitt navn de bærer videre…
De vet jo hvem faren er osv…
Så det er ikke det det handler om.
Noen synes kanskje dette er smålig osv.
Men for meg er det viktig!

Jeg foreslo for min ex da vi giftet oss at vi skulle ta hverandres navn så alle i familien kunne hete wet samme, noe han nektet.
Hadde han gått med på det hadde vi jo begge hett det samme som gutta nå. Men nå ble det ikke sånn og det var hans navn som sto sist og da ble det dominerende…

På nyttårsaften sto jeg som jeg alltid gjør å så på raketter mens tårene presset på og alt det tøffe i året som har vært kommer vellende opp…Alle kamper, sykdommer, redsler og tøffe stunder…

Og HÅPET om at det nye året skal bringe med seg flere av de gode stundene og mindre av det vonde og ikke minst det sterkeste av alle ønsker at Oscar skal lære å snakke…

Og jeg tenkte på alt JEG har gjort og stått i og stilt opp på i året som har gått!
JEG; Line Natalie Røllheim Albertsen!
Mamman til Oscar og Odin.

Og da bestemte jeg at 2021 skal starte med at gutta nå blir helt mine…
Oscar Røllheim-Albertsen💙
Odin Røllheim-Albertsen 💙
Heter de nå…

Og vi skal gå 2021 i møte med mye mot og kjærlighet og håp om bedre tider…
Og ikke minst styrke i de kampene som vil komme!

Meg og gutta mine og JM som ekstra side kick💙

Det vil gå bra!
Det skal gå bra!
Det kommer til å gå bra💙

Det kunne vært verre…

6 kommentarer
    1. Dette er både godt og viktig!
      Jeg har også skilte foreldre og har fått etternavnet til pappa, men når mamma hadde 100% omsorg og pappa bodde 60mil unna ble det masse problemer. På flyplassen, på legekontoret, hos bup og barnevern. Jeg hadde bare pass og når det ofte ble glemt spurte de om mamma kunne vise sin legitimasjon, men vi hadde jo ikke samme etternavn…
      Dette er sikkert annerledes i 2021 enn tidlig på 2000 tallet, men jeg tror allikevel du slipper en god del misforståelser og tull!
      Du har to tøffe gutter som fortjener å arve navnet til en rå tøff mamma!
      Det er helt sikkert!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg