Jeg er IKKE sykepleier!

I morres våknet vi igjen til et blodig syn…
Senga, puta, overmadrassen med mere fulle av blod…
Oscar min har 2 nye kuler i hodet som har sprekt og blødd ut i natt. Den ene stoppet ikke å blø da han sto opp så vi måtte på legevakta.

Vi har enda ikke fått svar på MR undersøkelsen han gjorde den 18.07…Jeg har i lengre tid forsøkt å kontakte Trondsletten og sykehuset for å få svar og hjelp! De lover å ringe tilbake men ingen ringer…

De siste dagene har Oscar vært veldig urolig, mye ticks og merkelige latteranfall ut av det blå. Mye stimming og snurring og biting i fingre slår seg på magen/haken osv…
Vi har trodd det har vært magen han har vært plaget med da det har vært mye uhell og han vil ikke gå på do…istedenfor har han forsøkt å gjøre fra seg i trusa…😥

Så imorres da skjønte vi at det muligens var hodet som hadde vært problemet…Jeg har fått streng beskjed fra legene om IKKE å google. Men i dag gjorde jeg det etter et tips fra ei god veninne. Og fant ut sååå mye selv. Og stakkars Oscar har sikkert hatt forferdelig vondt lenge…💔

Nede på legevakta var vi nesten 2 timer…en sykepleier plastret litt når vi kom da det da enda piplet blod fra hodet til Oscar. Så satt vi å ventet…og ventet…og ventet…
Så kom vi til slutt inn til legen.

Hun kikket så vidt på hodet til Oscar…
Så sa hun; dere får gi han Paracet og ringe Trondsletten imorgen…
Jeg bare; hva!?!
Vi vet jo ikke om hva MR viste! Vi vet jo ikke hvor alvorlig dette er…Vi vet jo INGENTING!
Jeg synes i det minste du kan ringe barneavdelingen der vi var innlagt den 18 å snakke med en barnelege…
Joa..ok da…så gjorde hun det da…
Midt i samtalen gikk hun ut…
Kom tilbake å sa; MR vise ingenting feil inni hodet hans men viste mye blodansamlinger utenfor hodet…
Ja vell…ok…og hva gjør vi med det da? Spør jeg.
JEG kan ikke gjøre NOE for gutten din. Du må ringe Teondsletten, svarer hun…
Ja men han blør jo! Altså dette er jo ikke bra! Noe må dere jo gjøre altså, jeg er redd og engstelig. Dette er skummelt og svært ubehagelig! Stammer jeg fram og førsøker å ikke gråte…
Vel MR var jo bra så da må du jo være glad for DET! sa hun…
Dra hjem gi han sånn og sånn dose med Paracet og plastre opp hodet hans selv…
Jeg var så sjokkert at jeg ikke klarte å gjøre annet enn å ta med meg Oscar å gå…

Kjøre på apoteket som er søndagsåpent og spørre om råd i forhold til plastring…De var sjokkerte over at de hadde sendt han hjem sånn uten så mye som et plaster…
Men har du fått instrukser sier de…Er du sykepleier???
Da begynte jeg å gråte!!!
NEI jeg er IKKE sykepleier!
Stakkars damene de var helt i sjokk…
De må jo ta dette på alvor…

Nei for han har jo autisme! Og da er dette tydeligvis normalt i følge et helt drøss med inkompetente leger!!!

Jeg fikk tatt meg sammen da Oscar også ble satt ut av at jeg gråt…Han ville kose meg og stryke vekk tårene stakkars! Ingen resept på hverken paracet eller bandasje…så 500kr måtte jeg ut med…

Nå er vi hjemme. Jeg har klippet håret til Oscar og kulene og sårene ser ikke ut…
Det ene blør enda…
Så jeg har plastret/bandasjert han opp så godt jeg kan etter beste evne…og håper at det er bra nok…for det vet jo ikke jeg…for jeg er som sagt IKKE hverken lege eller sykepleier!

Nå sitter jeg i sofaen og skal “hvile” meg men nå er det min kropp som er vond…det river i brystet/hjertet og går smertehyl nedover i høyre armen…kroppen min vil ikke mer nå…
Hodet er ekstremt slitent…

Men i morgen må jeg ringe/få tak i Trondsletten og få tak i nye puter til Oscar igjen for vi har måttet kaste 4 stk fram til nå…pga blodsøl…

Jeg håper og ber om at vi skal få hjelp og at min kjære vakre Oscar skal slippe dette snart,og at resten av sommeren kan være uten smerte…💔

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg