Intervju til avisa m.m….

I går ringte det en journalist fra en lokal avis. Hun hadde lest bloggen min og avisen ønsker å skrive en sak om det som skjedde med Oscar på søndag…

Jeg synes det er så flott at midia tar tak i slike hendelser og vil skrive om dem.
Selv om det er tøft og vondt, selv om det ikke er kjendissladder og OL gull…

Vi snakker om black lives matter, og gay pride, og alt mulig annet…
Og det er viktig og bra altså!

Men de handikappede og deres rettigheter skal vi liksom ikke snakke om…
Det er en mindre viktig sak???…

Det er innimellom at noen mediehus gilmter til å slipper opp og slipper ut, som Tv2 som har hatt noen innslag på God morgen Norge(der vi også var med blant annet) og noe småtterier på nyhetene…

Men hvorfor er ikke Mammapåhjul, som er en av Norges topp bloggere med i nettopp Bloggerne på tv?
Hvorfor blir ikke VI spurt, som kan vise fram en annen side av et annet liv, som alikevell er mer normalt for flere enn vi aner???
For å få muligheten til å normalisere det “unormale”…

For vi skal liksom ikke vises vi, vi skal ties og gjemme oss bort og skammes til å ikke tørre. For vi blir ikke hørt og vi blir ikke sett…
Hvorfor???

I går ringte også en meget hyggelig ung mann med autisme som lurte på om jeg var henne bloggeren som hadde skrevet barnebok?
Og det kunne jeg jo bekrefte at jeg var da, han lurte på om jeg kunne tenke meg å komme på en lokal kafe her i byen å holde et foredrag/apell svare på spørsmål fra publikum 2.april som er verdens autisme dag…

Selfølgeli ønsker jeg det!
Det er jo AKKURAT det jeg ønsker!
Å få spre kunnskap og kompetanse og forståelse og øke toleransen i samfunnet!

Han var litt nervøs for pris og slike ting om kaféen hadde budsjett til å hyre meg inn…

Men jeg tjener NULL kroner på å blogge og jeg gjør gjerne et slikt oppdrag uten å ta en krone fra noen for det!
Jeg sa til han; du kjære deg, jeg skal ikke ha en krone! Dette gjør jeg med stor glede helt gratis og det er en ære å bli spurt!

Han ble altså så glad at ja, jeg ble helt rørt!

Så ringer journalisten og gjør intervjuet rett etterpå og det var tøft og sårt og vondt. Men samtidig godt å føle at vi og alle andre barn som er annerledes blir hørt!

For de har akkurat like mye rett til å være med på offentlige arrangementer og parker og ulike aktiviteter. De har rett til å være der og bli tatt hensyn til og forstått og ikke mobbet og fryst ut!

Nå er det på tide at Norge ser og hjelper til så disse barna og de voksne får like verdige liv som oss uten diverse utfordringer!

Jeg skrev i mitt siste innlegg at jeg skal jobbe med å bli tøffere!
Og i dag er første dagen i resten av mitt liv og jeg tok første skritt opp stigen til å bli enda tøffere!

Jeg er stolt og glad for at veien frammover er mer åpen og de vi møter på den veien er mer villige til å lytte å forstå!

Jeg skal fortsette å gå og fortsette å snakke, skrive, filme, blogge og stå opp for alle som trenger det!
Et skritt av gangen og for hvert skritt litt tøffere!

Håper jeg kan vært til inspirasjon og støtte for mange der ute!

Og håper mange vil komme å høre min apell/tale/foredrag/spørsmålsrunde den 2.april!

MANGFOLD er det samfunnet trenger for å fungere❤

Og min lille familie er en del av et større mangfold❤

Jeg er så stolt i dag!
Håper flere er stolte med meg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg