For en dag! 🙈

I dag sitter jeg her i sofaen Ä ler for dagen har vÊrt tragikomisk altsÄ!

Dagen starter i morres med innboksen full av meldinger og stĂžtteerklĂŠringer fra folk fra land og strand i forholdt til det som skjedde i gĂ„r med lĂžvemammasnappen ❀❀❀

Folk ville hĂžre mer og se mer og de satte enormt stor pris pĂ„ at jeg snakket om sĂ„ mye MER enn bare meg, meg, meg mine og litt mere meg
he he he🙈😅

FÞr jeg ble kastet ut sÄ snakket jeg om rettigheter, og sÞknader til NAV og avlastning og BPA. Jeg svarte pÄ spÞrsmÄl om tilrettelegging og rettigheter i barnehagen og pÄ skolen osv. Jeg snakket om det jeg brenner for. De handikappede sine rettigheter. Det var veldig lite fokus pÄ Oscar sine diagnoser og alt rundt det var positivt fremstilt. Som at han kan ikke snakke men vi bruker, bilder, ASK og Tobii for Ä jobbe med det. Han selvskader men det lÞser vi med Ä polstre osv.
Folk ville se hjelpemidler osv og vite hva som var sĂžkt hvor og hvor vi fikk tak i div og hvordan de kunne sĂžke. Jeg svarte pĂ„ alt dette❀ og fĂžlte virkelig at jeg gjorde en forskjell og hjalp folk. FĂžr jeg ble slettet ville folk hĂžre mer om skolen til Oscar og hvordan vi jobbet sammen og hvordan de og vi jobber med og rundt Oscar
men dette fikk jeg ikke muligheten til Ă„ svare pĂ„ desverre😱
Noe som er fryktelig trist for det kunne vĂŠrt et fantastisk eksempel for sĂ„ mange i og med at dette fungerer utrolig bra❀
Men men
hĂ„per de som vil tar kontakt med meg igjen og spĂžr om det de lurte pĂ„ pĂ„ privaten eller her igjennom bloggen!❀

SĂ„ etter Ă„ ha lest kort og fort mĂ„tte vi opp for jeg hadde time pĂ„ sykehuset til hudspesialist
dette har jeg ventet pĂ„ leeeeeenge! Og legene har jo vĂŠrt inne pĂ„ diagnoser som Lupus blant annet
Men det er heldigvis ikke noe jeg har!❀
SĂ„ som sagt opp og hopp!
Odin hadde siste dag i karrantene fÞr han fÄr komme tilbake pÄ skolen

Hele klassen har vért i kareantene da en elev ble smittet av Covid-19(heldigvis ikke sterle symtomer og alt er bra med eleven og familien!)
 Og Odin testet negativt osv osv

JM kom hjem for Ä passe pÄ Odin mens jeg var hos legen pÄ sykehuset heksigvis sÄ jeg slapp Ä ta med han dit


SĂ„ gĂ„r jeg opp for Ă„ hente Oscar da. Han har vĂŠrt vĂ„ken store deler av natta, hvilket er mer sjelden nĂ„ enn fĂžr. Men synet som mĂžter meg er ja
rĂždt og hovent og ja; allergisk reaksjon/allergisk sjokk. NØYAKTIG det jeg skal inn til legen Ă„ snakke om til meg selv. Jeg og Oscar har akkurat det samme. Som jeg har prĂžvd Ă„ fortelle legene en god stund men


Da bestemmer jeg meg for at Oscar blir med meg pĂ„ sykehuset han. SĂ„ legen kan se pĂ„ han ogsÄ Ikke helt lov🙈🙈🙈 men hva gjĂžr man ikke for ungene❀❀❀

Oscar sitter i sacco og vil ikke kle pÄ seg! Jeg er drittstressa og kneler ned foran han for Ä hjelpe han og DA!!!! KNAKER!!! det lÞs inni lÄret mitt
mitt venstre lÄr brenner!!! Og jeg hyler i smerte! Fy farao sÄ vondt det var/fremdeles er! Strekk/noe muskelfiber opplegg!!!
MEN!!! pÄ sykehuset skulle vi sÄ det var bare Ä tÞrke tÄrene, ta seg sammen og humpe seg ned i bilen og rundt pÄ sykehuset! Oscar pÄ slep!
Verdens flinkeste gutt han altsÄ!

Det blir mer som konkludert med at vi lider av det samme! Vi har mest sannsynlig en sjelden men relativt ufarlig hudsykdom. Som er en kombinasjon av tre “vanlige” men plagsomme hudsykdommer. Og behandlingen er relativt grei og enkel. Om ikke piller fungerer fĂ„r vi sprĂžyter. Og jeg mĂ„tte humpe meg over til et annet bygg for Ă„ ta noen blodprĂžver

Oscar digger blodprĂžver han og sĂ„ pĂ„ med stor iver da de stakk i mamma’n istedenfor i han. Han pekte og styra og fulgte nĂžye med og sĂ„ sa han; Bo
bo
bo!!!!og pekte pĂ„ armen.
HAN SA BLOD!!!!!❀❀❀❀❀
Ble sĂ„ stolt at jeg nesten flĂžy ut derifra(selv om jeg i virkeligheten haltet/humpet ut
😅), sĂ„ fĂžltes det som jeg flĂžy!!!

FÄ i Oscar mer medisin og kjÞre han til skolen mens jeg multitasker og ringer fastlegen for lÄret er sÄ vondt at jeg har lyst til Ä kjÞre av veien
fÄr tak i noe paralgin forte og kommer meg hjem! Legen gir beskjed om at jeg skal ta det med ro og ta smertestillende


Hva gjĂžr Albertsen tro???

Jeg TAR smertestillende som jeg skal og sĂ„ tar jeg med meg Odin ut pĂ„ skogtur i TusselĂžypa pĂ„ Lavvollen med ei god veninne og dattra fra samme klasse som Odin 😂 smertestillende funker bra den sĂ„ jeg humper meg bortover 😅 og vi har en nydelig fin tur som runner av en ganske sĂ„ grei karrantene tid faktisk!(men er litt glad han skal pĂ„ skolen imorra🙈😂😅
)

SĂ„ bĂŠrer det hjemmover, vi henter Oscar i bilen pĂ„ vei hjem og lager middag og skal til Ă„ slappe av da jeg kommer pĂ„ alle de som skulle kjĂžpe bĂžka mi fra dagen fĂžr🙈
Og da var det Ă„ stille seg til med grĂ„papir og pakke inn og fĂ„ sendt avgĂ„rde de da(mens jeg ber en stille bĂžnn om at de faktisk vippser meg betaling etter at jeg har sendt dem
bare 3 stk av 13 nĂ„ som ikke har betalt endađŸ€žđŸ€žđŸ€žâ€Š)

Men NÅ folkens! NĂ„ er begge gutta i seng og jeg har omsider funnet sofaen og blogger litt og skal pinadĂž ha meg ei glutenfri lefse til kvelden. Og kose meg under varmeteppe❀

MEN!!! det er desverre enda en ting som gjenstÄr Ä fÄ gjort fÞr dagen er over


Det er Ä ta en dusj og vaske av meg bÄllukta fÞr jeg kryper til sengs og hÄper at dagen imorgen blir litt mindre spennende enn den har vÊrt i dag! Men gud sÄ godt det er Ä kjenne pÄ at man lever!

For husk!;

Det kunne vĂŠrt verre folkens!
Det kunne vĂŠrt verre!!!

Og takk for ros og stĂžtte fra alle sammen! Dere vet selv hvem dere er!❀
❀❀❀

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg