Dagene du ikke vil glemme…

Livet har blitt satt kraftig i perspektiv den siste tiden for alt og alle…

Det er jo på en måte likt for alle i år…Alle er på Norgesferie…vel ikke alle da, men mange…
Folk har leid seg bobiler og kjører land og strand, folk er på hyttene sine og koser seg.
Ungene opplever og ser og lærer…
Det er så bra!
De lærer seg verdien av ting, det å støtte hverandre, kanskje litt om økonomi, og om det vakre landet vårt. Alt Norge har å by på og hvorfor det er viktig at vi nå støtter vårt eget land sin økonomiske situasjon og ikke drar ut av landet og smitter andre.
Coronaen er likt for alle! Alle er like utsatt og alle har ansvar!

Men for vår del er det ikke corona som har gitt livet en ny sving…et nytt perspektiv…en ny mening!

Det er andre tøffere tak som har ført til skiftet i perspektivet…

Døden!

Livet og døden og sykdom og det ukjente…

Jeg ser folk har dårlig samvittighet for at de ikke gir ungene store opplevelser nå i ferien…Tusenfryd, Dyreparken, Trollstigen, Lofoten…Kanskje strekker ikke økonmien til akkurat i år…

Men hva husker du fra din barndom???

Jeg husker; boksen går med venner, det at vi fikk en SAG!!! og fikk bygge “trehytte” i skogen alene, det at vi fikk spise is og vannmelon på teppet i hagen og at vi var på “telttur” på verandaen. Et av mine sterkeste minner er en tordenstorm der ALLE ungene i nabolaget lå sammentullet i pledd og dyner i en stue sammen å så på lynet og tordenet ut av vinduet. Stormen kom så fort at man ikke turte å løpe hjem og vi fikk alle komme inn i det nærmeste huset til vår venn og der var vi trygge…Sammen!❤

Jeg sliter selv med samvittigheten nå i sommer…Både økonomisk og etisk!
Jeg skulle også ønske jeg kunne fått tak i en stor bil og kjørt rundt med ungene til ulike opplevelser. Jeg skulle ønske vi kunne skape opplevelser og minner og at alt kunne være positivt og lykkelig og fantastisk før høsten setter inn..
Men vi må være på sykehuset 1 gang i uka minst…Oscar har noe de ikke vet hva er enda og hans helse er nå viktigst! Han kan ikke snakke og da må han sjekkes!

Og snart kommer høsten…
Den mørke høsten! For jeg VET at høsten blir dritt!!! Jeg VET at den blir tøff, vanskelig, tragisk og sorgfull…Jeg vet den kommer!
Og skulle ønske jeg kunne skapt en magisk boble som stoppet høsten fra å komme…
Som kunne være fri for bekymringer ogat jeg til slutt må fortelle Odin og det som skjer med JM. Vi lever nå i en fase der ungene ikke vet noe, men til slutt må jeg fortelle…

Jeg må fortelle at min kjæreste har kreft og må inn til cellegiftbehandling…
Han kan ikke være med oss på minst et år…pga smittefare og mere til. Jeg får besøke han men jeg vet ikke om gutta får det enda…
Jeg er syk og vet ikke hva utfallet der blir…
Oscar er syk og der vet heller ingen hva han har og alvorlighetsgraden…

Men vi prøver å være positive!❤
Vi gjør virkelig det!!!
Vi har vært på en bitteliten tur til Oslo.
Vi har kjørt til små vann i nærheten og fisket og badet…

Og jeg og Oscar får masse tid sammen på sykehuset…Vi får kvalitetstid sammen på sykehuset vi! Tenk på det dere! Vi får leke sammen…løpe i gangene, gå turer i trappene,kjøre rullestol og lage ballonger av gummihansker, ta heisen!, spise is, synge sanger og kose MASSE!!!

Og hjemme får jeg kosetid med Odin! Vi går på butikken “bare” vi…Vi bygger lego i regnet. Vi ser film under pleddet og lager vaffler sammen…

I dag skal vi sykle til Tiller å få reparert sykkelen til Oscar og så skal vi kjøpe oss en is og kanskje ta bussen hjem. Mens jeg venter på tlf fra sykehuset om noen resultater ang Oscar…

Jeg skulle ønske vi kunne sette oss på et fly til helgen og kjørt til Kristiansand dyrepark og fått brukt bilettene vi vant…Men det går ikke…Vi har rett og slett ikke råa til det!
Det blir for dyrt med fly og hotell og alt vi MÅ ha tilrettelagt for at vi skal få til turen…

Odin spurte i dag når vi skulle i dyreparken💔
Jeg måtte si som sant var at jeg tviler på at vi har nok penger…At vi nok må gi tilbake bilettene vi vant og la noen andre få dem…

Og jeg skammet meg…det vrengte seg i magen! Jeg hadde solgt hva som helst…For å gi dem denne opplevelsen. For å skape gode minner, dagene de husker…Før JM forsvinner på ubestemt tid…Før høsten setter inn…

Men sånn er det ikke…

Men vi skal på Tiller skal vi! Og vi skal kjøpe is skal vi! Og poppcorn skal vi!

Og så skal vi samles under pleddet i sofaen etterpå å se på en film og spise poppcorn og se ut på regnet som faller…

Sammen! Som en familie! Og lage oss en dag vi ikke vil glemme…❤

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg