Bad things can also happen to good people!

Det er et ordtak på engelsk som går som følger;
“Bad things only happen to bad people and good things happen to good people”
Det betyr at fæle ting skjer med de som ikke er snille og gode ting skjer med de som er snille…

Vel dette er en svært enkel og barnlig måte å se verden på etter mitt syn. Men til syvende å sist tror jeg faktisk at regnestykket går opp…

Jeg kjenner såååå mange utrolig fine mennesker som opplever den ene vonde og tøffe erfaringen etter den andre. Folk med svært syke barn som må sloss mot systemet for barna sine. Folk som elsker barna sine over alt på jord og blir meldt til barnevernet når de ikke er enige i det PPT mener for eksempel. Folk som har lett etter et nytt hus i årevis og når de endelig finner drømmehuset så brenner det før de rekker å flytte inn…Dette er venner av meg, nære venner! Nydelige, flotte, snille og genuint gode mennesker som skal igjennom den ene prøvelsen etter den andre💔

Jeg selv og min lille familie som har opplevd traumatiske hendelser, ulykker, barnevernet og inkompetente leger. Vonde ord fra lesere og hetst og det å bli misstrodd…
Folk har faktisk tatt seg tid til å skrive bekymringsmeldinger og ringe politiet i tillegg til å skrive stygge ting inne på bloggen(som jeg forøvring sletter for det er ikke greit at folk får seg til å si slike ting!)

Og NEI folkens! På tross av dette ser jeg ikke på meg selv eller gutta mine som offer!
Vi står opp hver dag og sammen som den lille familien vi er møter vi alle utfordringene som kommer vår vei!

For vet dere hva?

Jeg VET at jeg er et godt menneske!
Jeg vet at dritten folk tar seg tid til å skrive bare er hestedritt og tull. Jeg VET noe de ikke vet, jeg vet sannheten. Og den gjør at på tross av forsøk på å rive meg av pinnen, og få meg til å tvile og gjøre meg lei meg, sinna eller i tvil, eller jeg vet ikke helt hva folk har som intensjoner bestandig når de lirer ut av seg all dritten jeg men…;
Så sover jeg godt om natta…

Eller rettelse; jeg sover med fred i mitt sinn!
For begge gutta er jo en del aktive på natta så kvalitetssøvn er ikke alltid like enkelt. Men jeg har fred i sjela mi!

Forrige uke kom vaskedama mi med blomster på døra helt utav det blå. Du er et nydelig menneske sa hun til meg. Du fortjener dette!
I dag kom mannen som lager vårruller med en STOR pose med snaks til gutta, helt utav det blå. Det fortjener de og du sa han, du er et fint menneske!

Og tenk det er jeg faktisk!
Det føles godt å si det;
JEG er et fint menneske!

Jeg bryr meg om at andre skal ha det bra og ønsker på ingen måte andre noe vondt…
Og jeg kan godt være sint på enkelte i livene våre, og ønske at de stilte mere opp, vise at de brydde seg mer, skaffet seg hjelp/behandling, sluttet å drikke osv…
Sluttet å hakke på oss og legge skylda for egen ulykke over på meg men…;

Jeg ønsker de ikke vondt! Hadde en av dem ringt og sagt; Line, jeg trenger deg! Så kan jeg med hånda på hjertet si at uansett hva som har skjedd og hvem vedkommende var og hvor sint/bitter jeg har vært så hadde jeg kommet og hjulpet dem!

For sånn er jeg!

Det har vært mye vondt som har skjedd med oss…Tunge stunder, tøffe ulykker, vanskelige situasjoner og hatere…
Og enkelte har vondt for å tro at det de leser i bloggen faktisk kan stemme…
Hvordan er det mulig?
Men det er mulig…Alt er sant og kan bevises også for de som har mest vondt for å tro…

MEN!
SÅ UTROLIG MYE FINT har også skjedd!
Og så utrolig mange fine folk vi har rundt oss.
Fantastiske BPA ansatte, nydelige venner, flotte ansatte på skolen til gutta.
Flotte, dyktige leger som nå ser og tar gutten min på alvor!❤
BUP teamet og PPT teamet og BFT teamet!
Ergoterapeuten til Oscar!
Trondsletten!
En kommune som som oftest spiller på lag!
Søstra mi og broren min og deres familier!
Kjæresten min som stiller opp på tross av sin egen kreftdiagnose!
Og ALLE støtte personene rundt oss❤
De som kommenterer på Facebook, de som sender messenger, de som sender sms og de som ringer❤

Jeg er dere evig takknemlig alle som en!
Jeg ser dere, hører dere og føler støtten fra dere!❤ og jeg er her tilbake!

Og jeg vet at;
Bad things can happen to good people…💔

Men ikke glem;
Det kunne også vært verre!!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg