Årets første snø❤❄

Natt til i dag snødde det i Trøndelag…
Og snø er noe av det aller beste Oscar vet❤

Alle barn liker snø…Men;
Oscar ELSKER snø!😍
Base, ake og ikke minst spise😂
Nå har vi trent/lært han opp på å spise det som er på gjerder og oppe i høyden og ikke det fra bakken men…så langt har vi bærga som de sier…

I går kveld sto jeg å kikket ut av vinduet og så på snøen og en ro og lykke, glede på barna sine veiene fylte meg…
Snø…Himlens korrukturlakk…
Det myke, det stille, det lyse…
Og i morres smilte mammahjertet når jeg kikket ut og jeg så at det ikke bare har kommet litt…det har snødd skikkelig ❤

Oscar ville som vanlig ikke stå opp selv.
Vi jobber med at han skal komme opp av seg selv og jeg skal slippe å gå opp å hente han. At han skal komme når jeg roper…Noen få ganger har det funket men altså ikke i dag…🙈
Men jeg gikk opp og sa;
Oscar…du må stå opp, du skal på skolen.
NEI! var det svært bastante svaret til lille gutten min…og han drar dyna over hodet.😂
Men du Oscar…
Han titter frem forsiktig med bare et øye…
Oscar det er SNØ!!! Skal vi gå ut å se på SNØ!
Oscar kaster av seg dyna og humpeløper ned trappa…hopper så ivrig at det er vanskelig å kle på seg. Og mens jeg hjelper Odin med bekledning har Oscar løpt ut i gangen og er i full gang med å ha på seg jakke, lue og ikke minst SKO…ha ha ha

Grunnen til at det er morsomt er at HVER GANG vi skal ut døra må jeg si til Oscar.
Ta på sko Oscar!
Oscar ta på sko…
Ta på seg skoene nå Oscar…
Oscar skoooo…
Oscar SKO!
Og da hender det han tar de på selv men som regel må han ha litt hjelp…😂

Men i dag var altså jakke, lue og sko på før jeg rakk å snu meg og gutten sto ute i gressbakken foran huset med snø til langt over støvlene og hoppet opp og ned❤🙈
Utebukse det hadde han ikke tatt på men vi var bittelitt seint ute og det tar 3 min å gå til skolen så jeg tenkte han bare fikk skifte bukse på skolen, så jeg rushet Odin ut døra og så gikk vi…

Odin og de hadde turdag i dag så vi måtte rote fram rompereser til han også som selvfølgelig også tok bittelitt tid❄😅
Men vi kom tidsnok heldigvis selv om Oscar måtte stoppe og smake og han hoppet og lagde godlyder og måtte mer som dras bortover veien…he he he

Jeg var å gikken tur i dag med en god nabo også i snøen❤

Og så henter jeg gutta etter skolen og de ruller mer enn de går på vei hjem❤
Og middag ble slukt og det bar ut i snøen igjen på hele familien❤

Vi lagde akebakke rett utenfor huset her og jeg med mine to stive lår ålte meg ned bakken for å lage bakken(er mellom 20-30 cm snø tenker jeg). Og unger kom fra alle kanter og vi akte og lo og jeg var akebrett med unger på ryggen og Oscar akte igjen og igjen og igjen på snow raser og han lo og lo og lo…❤❄🤩

Og jeg kjente mammahjertet fylle seg med glede og øynene fylles med gledestårer!
For akkurat da var verden helt perfekt!
Ingenting kunne vært bedre!
Lykken var komplett!

Så tusen takk til årets første snø!!!
❄❤❄❤❄❤❄❤❄

For nå var det ingenting
som kunne gjort livet bedre❤

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg