Gutta på rømmen….

Ja da kan vel premien som verdens verste mamma gå til meg tenker jeg. Guttene har fått frokost, sto selfølgelig opp dritt tidlig på tross av at de har fri i dag. I går når de skulle i barnehagen derimot sov de lenge…. 

Ja, ja ce la vie, som de sier på fransk… 

Så gutta var mette og gikk ned i kjelleren for å leke litt, mor benyttet anledningen til å bære robotstøvsugeren opp i 2 etg. Men ser fort på veien opp at trappa også skulle hatt seg en støvsuging… 

Så flittig som mor er går hun ned å sjekker gutta og de leker og koser seg. Så mor begynner å støvsuge. Aner ikke hvor lenge jeg holdt på men en liten stund var det. Så hører jeg den verste lyden en mor kan forestille seg… 

Fullstendig STILLHET! 

Jeg spurter ned i kjelleren og forventer å finne to nakne gutter som enten har tisset i senga eller driti på gulvet. Rommet er TOMT! 

Døra til kjelleren er låst opp og jeg kjenner kvalmen stiger. De er ikke i gangen utenfor, de har klart å låse opp brannstasjon også. Nå setter panikken inn for nå har de fri tilgang til ikke bare en men TO ytterdører og den er-2 grader ute. Og det er umulig å vite hvilken dør de brukte så både parkeringsplassen og lekeplassen på to ulike sider av bygget er en mulighet. 

Jeg gir på dette tidspunktet faan i at det er tidlig på morgenen og roper ut navnene dens… 

Da hører jeg til min enorme lettelse latter fra 3etg. De har kommet seg opp i gangen til de som bor i 3etg og løper fram og tilbake i gangen der…. 

Jeg roper etter dem og de hyler av fryd. Jeg er så lettet at jeg ikke klarer å bli sint en gang, for to lurere gutter med de sleipeste uttrykkene du kan tenke deg står og gliser mot meg. 

De VET at dette ikke var lov. Men de gjorde det SAMMEN💖

De rømte sammen, og de synes det var gøy. Jeg er lettet, litt skremt, lykkelig og føler meg som en ræva mor, alt på en gang. Det gikk jo bra… 

En ting er sikkert! Fra nå av blir mamma med ned i kjelleren når de skal leke,  så får støvsuging vente til pappaen kommer hjem.. 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg