Streptokokker, is og mammakos.

Heldigvis hørte jeg på magefølelsen og tok med meg Oscar til legen på fredag. Han har streptokokker igjen men legen ville ikke gi han antibiotika denne gangen. Han ville vente å se om det ble bedre eller verre i løpet av helgen. 

Ja og da er jo ikke mor nervøs i det hele tatt selfølgelig. For legekontoret er stengt og legevakta er eneste alternativ. Legen sa også at lista for å dra på legevakta skulle være meget lav. Dersom det ikke blir forverring skal vi inn på mandag å ta ny prøve og ta en ny vurdering da. 

Oscar hater å ta halsprøve! Og vi måtte være tre stk for å tvinge han. Men det er fort over og han kommer seg som regel fort etterpå. Da jeg satt å pratet med legen spurte jeg om mat og drikke og lignende. Er det noe spesielt vi bør gi han, noe vi bør unngås osv. Legen sa at det kan være lindrende med is. 

DET hørte min kjære lille sønn og spratt opp og dro meg i armen. IS MAMMA, IS, IS, IS. sa han og skulle ut døra. Da jeg forklarte at vi ikke hadde is her men hjemme ble han så lei seg og begynte å gråte. IS, IS, IS! Så vi måtte skyene oss hjem og Oscar fikk selfølgelig is. 

Nå vil han ha is hele tiden. Han drar meg ut i gangen og vil ned i kjelleren og sier MAMMA, MAMMA, IS, IS, IS. Så i løpet av dagen i dag har han fått fire is. Han kan jo ikke få is hver gang han sier is. Men må jo også belønnes for at han kommuniserer og at det faktisk hjelper på smertene. 

Det har seg jo sånn at han i tillegg har fått is de siste gangene vi har vært hos legen for alle gangene har vi vært der pga vondt i halsen. Så nå har han nok begynt å assosiere lege med is… Ja, ja verre ting har vel skjedd i verden 😉 

F er borte i helgen på utdrikningslaget til en kompis så jeg håper og ber om at vi slipper å måtte dra på legevakta i natt. Jeg har jo svigermor og mine foreldre som kan komme om det blir helt krise men det satser vi på at vi slipper. Begge gutta sover nå og Oscar spiste godt til kvelden så vi håper på en rolig natt. 

Jeg har fått mye kos i dag. Oscar kommer stadig bort og legger seg inntil og vil kose og vil kiler og suksess på. Det er helt fantastisk. Jeg er ikke helt i form selv og da er det så deilig å slappe av inne med to nydelige og glade gutter som kaster ALLE duploklossenen utover golvet og svømmer rundt i dem. 

Så selv med litt sykdom har dagen vært bra. Vi håper på en rolig natt. Og jeg skal straks legge meg også. Skal bare ta en dusj og spise litt lørdagsgodt 😉 

God lørdag til dere alle. Jeg blogger igjen imorgen om hvordan natten ble. 

Sov godt 💖
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg