I dag var vi på Kattebesøk 😻


I dag tok vi spontant turen til Verdal til en oppdretter av katter. Siden vi har hatt rasekatt før og vi var veldig fornøyd med den rasen ville vi teste om guttene reagerte allergisk på samme sorten. Vi har også tidligere hatt kontakt med denne oppdretteren og synes hun er helt fantastisk!

Jeg var litt nervøs og engstelig på forhånd da jeg vet at begge gutta kan være litt energiske. Men spesielt Oscar som er helt besatt av katter gjorde meg litt nervøs…

Da vi kom til huset var det første som møtte oss en katt så allerede her var Oscar i ekstase. Men da vi kom inn og det bare vrimlet av katter fra alle kanter kjente jeg pulsen steg betraktelig. Oscar hylte av fryd og hoppet mye. Når han er glad og lykkelig hopper og hyler han. Jeg begynte å skulle roe han ned og unnskylde han osv. Men oppdretteren var helt rolig og var så utrolig fantastisk mot både Oscar og Odin da. Jeg slappet helt av og etter en kort stund roet også Oscar seg(så mye det lot seg gjøre situasjonen tatt i betraktning! Ha ha ha).

Begge gutta koste seg glugg ihjel og de var så forsiktige og gode. Det var både store og små katter der og de behandlet dem veldig pent. Jeg ville bare fly av lettelse og skal ikke legge skjul på at jeg virkelig kjente på kattesavnet mitt. Jeg koste alt jeg kunne med alle jeg fikk tak i…;)

Etterhvert så avtok også guttenes interesse for de små kattene og det var også greit å se. At de fikk sove i fred osv. Det betyr mye i forhold til tankene om muligens å anskaffe en ny katt.

Jeg er selvfølgelig frelst og vil gjerne ha katt imorgen. Både for min egen del og guttenes. F derimot er ikke helt ombord på skuta enda. Han tenker mye på ferier og kattepass, kattestell og dokasser, veterinær og jobben generelt med å ha katt i hus.

På en måte er det bra at han tenker på alt det “negative” altså alle utfordringene på en annen måte skulle jeg så gjerne hatt han ombord. Han lurer på om guttene enda er litt små…

Jeg vet ikke riktig jeg…pengene tenker vi ikke på, det er om vi har tid og energi til å ta vare på dem akkurat nå. Jeg mener ja, F er mer usikker. Naboene klaget jo sist. Men ny søknad skal uansett sendes. Sist søkte vi om å ha innekatt, nå skal vi søke om terapikatt. Vi vet jo at en av naboene ikke liker at vi har katt og at hun sikkert kommer til å klage. Da hun ofte klager på både to og firbente i hele borettslaget men skal dette virkelig stoppe oss…? Det er jo så mange andre som har katt. Skal denne ene dama få ødelegge for oss atter en gang???

Nei vi får sette oss dypt ned i tankeboksen denne gangen…Men gleden over dagen i dag og gleden som sto skrevet i ansiktet på Oscar kan ingen ta i fra meg.

Fra vi satte oss i bilen tok han tak i pusebamsen sin og har ikke sluppet den siden da. Nå ligger han ved min side i sengen og bamsen holder han fast i hånda si…

Da vi kjørte hjem sa jeg; har du fått leke med pusekatter i dag du da Oscar? Da så han på meg og smilte, holdt opp bamsen og sa PUS!

😻💖😺💖

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg