Turglede og lekseglede❄❤

Jeg har jo vist bilder av Oscar på tur før.
Han ELSKER å gå på tur!
Bryr seg lite og vær og klær og årstid.
Ut på tur og ALDRI sur det er virkelig hans motto.
Og nå som Trondheim kommune har kommet med nye tiltak rundt smittesituasjonen vår blir det ekstra stas å få være ute og røre på seg.
Jeg blir så glad av å se han i bevegelse, hoppende, trippende, skippende bortover og ofte så “synger” han på sin egen måte.
Alle som jobber rundt Oscar er flinke til å ta han med ut og la han få puste, løpe og leve❤

For det er corona og det er så mange restriksjoner og regler og ting vi ikke kan få gjort akkurat nå…
Som;
Lekeland og hoppeland(rush), og badebasseng og ikke minst kjøre rulletrapp på kjøpesenter…
MEN vi kan være ute og gå og løpe og kose oss og ta et tips fra Oscar når vi går og nynn en liten sang for deg selv og kanskje for de du gpr forbi…😘
For jeg kan love dere at ikke ÉN person vi har passert som har sett og hørt han komme skippende/syngende har dratt på smilebådet og løftet hodet❤

I går var det første skoledag etter ferien for Odin og Oscar. Egentlig skulle begge være på SFO i romjula. Men den ble stengt pga for mange smittede ved vår skole og da for få ansatte til å ha på jobb. Men skolen fikk alikevell til å ha et opplegg for Oscar noen timer hver dag. Så han fikk komme og være i gymsalen og storkose seg med leker og moro❤
Heldigvis hadde jeg forutsett at noe slik muligens ville skje så jeg hadde noen oppsparte BPA timer som jeg omdisponerte til Odin.
Så han fikk kommet seg litt mer ut og i akrivitet enn det jeg makter å ta han med på også 😘
Men i går var første dag tilbake til “normalen”.
Og Odin kom hjem med lekser som skulle gjøres. Her har vi prøvd litt ulike metoder for å få motivert han til å ville gjøre lekser. Vi har forsøkt et ark hver dag…Vente til litt uti uka, men har egentlig landet på at mandag er den dagen vi har mest energi og overskudd så da peiser vi på og blir ferdige med en gang(med 4 ark) og så er det jo leselekse hver dag i tillegg…
Så i går etter middag og litt lek og bading så satte jeg og Odin oss ned for å gjøre lekser som vanlig…
Det som var litt mer “uvanlig” var at Oscar ikke ville på rommet sitt og slappe av med boblevegg og lekene sine. Han surret rundt oss og fram og tilbake på gulvet og fant ikke ro. Og sa blankt: NEI! til alt som ble foreslått for han av BPA.
Så da spurte jeg; Vil du gjøre lekser Oscar???
Og da hoppet han til og sprang til bordet og satte seg ned! For; JA! Det ville han også❤
Heldigvis var det koronapandemi i vår og Oscar var hjemme 1 uke og da fikk vi en drøss!!! Med aktivitetsark tilpasset hans nivå i en perm med hjem og den har jeg tatt vare på. Så jeg dro fram talloppgaver, og matching og klipping og greier og han koste seg og sto på.
Og da vi var ferdige var begge gutta SÅÅÅ fornøyd med sin egen insats og mor var enormt stolt av de to flinke gutta sine💙💙
Sånne dager legger vi i det gode minner skrinet og tar fram de dagene det butter mer imot💙

For i går!
Kunne det definitivt vært mye verre…😂😘🙈

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg