TRAKASERT av 4 gutter på trampolineparken…

Mammahjertet blør litt ekstra i kveld 💔🥺

I dag fikk en av våre ansatte assistenter virkelig kjenne tett på kroppen hvor vonde noen kan finne på å være mot Oscar…

Oscar ELSKER å hoppe og elsker å være på RUSH trampolinepark!
Men i dag fikk både han og assistenten som var med en skikkelig vond opplevelse.

Odin var invitert i bursdag i dag på Rush og da fikk Oscar bli med og fikk hoppe mens det var bursdag.

Han er såpass høy og tung at han får lov til å hoppe på 10 år pluss trampolinen.
Der var det 4 gutter i dag som var ordentlig stygge mot Oscar.
De ropte ut stygge ting, ba han fjærne seg, lo av han og harselerte mot han…
Det var vondt for Oscar og også veldig vondt for hun som var med han…

Hun forsøkte å forklare for guttene at han er litt annerledes og slikt men de var IKKE interessert…
Hun ble ordentlig såret og satt ut av opplevelsen. Jeg har fått hennes tillatelse til å dele dette og hun vil også dele det selv på sin egen Facebook side for å skinne litt lys på at dette faktisk skjer i samfunnet i dag…

Unge gutter som plager en mentalt handikappet gutt…
4 mot 1…

Jeg kom bort etterhver for jeg la merke til at assistenten så litt fortvilet ut. Hun fortalte hva som hadde skjedd. Og jeg gikk sporenstreks bort til en vakt og informerte om at jeg kom til å ta dem for meg om de våget å komme med noe igjen…

De prøvde seg pinadø på nytt…

En gutt gikk bort å ba Oscar fjærne seg og sa noe jeg ikke hørte helt men som tydelig gjorde Oscar oppskaket. Jeg gikk rett bort og spurte hva som var problemet.
Han får ikke være her. Sier gutten…
Han er ikke normal og hopper ikke normalt, han skal ut.
Det finnes INGEN regler for HVEM som får hoppe her, så jeg. Han har like mye rett til å være her som deg. Har du et problem med det så får du gå å snakke med vaktene så skal vi ta oss en prat…

Gutten himler med øynene, slår ut med armene og går…

Det går et par minutter så er hele gjengen tilbake, de setter seg på rekka. Fortsetter å peke og himle med øynene og si stygge ting. Jeg stirrer dem i senk med mord i blikket…
Det koker inni meg og jeg er klar for å rive i en salig salve da de finner det for godt å gi opp og gå…

Går å klager til samme vakten jeg nettopp snakket med(skulle likt å høre hva hun sa men…)

Det endte med at de lot han være i fred…
Men man kunne se at han var preget, assistenten var preget og jeg lot som jeg ikke var det. Holdt maska for både Oscar og henne sin skyld…men inni meg hylte jeg…

Det er så vondt at han må oppleve sånt!
Så vondt at de rundt må se og høre det også.
Den fine gutten min som bare elsker å hoppe og aldri gjør en flue fortred…💔🥺

Men vi må skrive om det, vi må tørre å snakke om det…jeg orket ikke gjøre noe større sak utav det akkurat der og da men i etterkant burde jeg fått dem hevet ut!

Det er harselering og trakassering!
Faktisk så er det det, selv om de er barn!

Jeg håper dette innlegget kan deles og at kanskje noen foreldre som forlot eller sendte 4 stk gutter i 12-14 års alder på Rush klokken 13.00 ish i dag kan ta seg en alvorlig prat med ungene sine…

Det var grusom å se og å høre på!

💔

Noen ganger kan andres behov settes foran sine egne og å trakassere en handikappet liten gutt på Rush er på INGEN måte ok!

Heldigvis møtte Oscar også 3 klasseveninner som hoppet litt med han så han tok med seg noe positivt ut av dagen i dag uansett…

Men mora sliter litt med å se det positive akkurat nå…For nå var det verre…
Virkelig verre💔🥺😭

4 kommentarer
    1. Dette var forferdelig trist lesning😞 jeg har selv en sønn som er i utredning av autisme. Kan virkelig føle på hva du skriver. Sønnen min kan ofte bli «ertet» inndirekte med kommentarer som han ikke forstår. ( ironi). Dette er så vondt! Hvorfor skal unger være så stygge med hverandre. Hvorfor kan ikke bare nåtidens barn få samme opplæring som oss på 90 tallet, da vi aksepterte at folk var annerledes, men at vi ikke kommenterte dette. Mange som skulle tatt runde med seg selv og ungene. For å forklare at ingen er like og at alle har sine problemer. Spesielt ettersom psykisk helse og diagnoser har blitt mer åpent siden 90 tallet. Jeg føler så veldig med deg og skjønner deg veldig godt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg