Tenk hvis jeg dør?!?

Hva farsken???
Tenker sikkert mange av dere nå.
Hva skjer?

Jeg sliter litt med meg selv om dagen…
Oscar har vært mye syk den siste tiden. Jeg har måttet stille opp ekstra, våken på natta. Ørebetennelse, forstoppelse, slår seg…
Jeg har brukt de siste mnd på å konsultere med ulike leger, i møter, pr tlf…
Det har vært en fulltidsjobb i koordinering og oppfølging. Og det er ikke over enda…
Sånn er det bare og dette er jeg forsovidt vandt til. Jeg er mamma og jeg stiller opp 24/7.

Så er det Odin min! Han har det tøft, sliter med sitt. Møter med barnehagen, telefoner til PPT. Koordinering og søknader, møter med legen og oppfølging. Dette er normalt. Jeg er mamma, jeg stiller opp 24/7. Sånn er livet…

Så er det meg…
Jeg er syk, mister følelsen i armer, betennelser i kroppen, oppfølging hos lege, kontakt med eksperter, sykehuset. Skulle ta en søvntest, såkalt PSG. Forberedte meg på dette, ordnet med BPA til Oscar osv…så ringer de fra sykehuset 2 dager før og sier;
Du må sove her under testen!
Hva!!! Nei!!! Hvorfor!!! Og ikke minst; HVORDAN???

Jeg er alene med to små…jeg kan ikke sove på sykehuset(det hadde forøvrig vært som en husmorferie for meg det)…
Hvordan gjennomfører jeg noe sånt?
Oscar har separasjonsangst fra mamman sin.
Odin hadde kunnet være med kjæresten min her hjemme men han kan ikke ha begge to…

Jeg prøver å forklare dette for dem på sykehuset…Da er jeg;VANSKELIG…

Jeg får under tvil flyttet timen til høsten og har da litt bedre tid på å få planlagt og koordinert noe. Med BPA muligens…Den tid den sorg…men samtidig ikke…

Dette er livet…
Så var det armen som “døde”…
Legevakten ble ringt, de ville ha meg inn asap! Snakket om innleggelse…
NEI! HVORDAN!?!
Igjen måtte jeg forklare…
Jeg kan ikke ligge på sykehuset for jeg må passe på barna mine. Jeg kan ikke bare “ringe søstra mi eller naboen” for mine barn takler ikke det…de må ha MAMMA!
De på sykehuset forsto(under sterk tvil) og jeg fikk komme dagen etter…

Så var det en som sa; men Line, hva skjer hvis du blir syk??? Sånn på ordentlig???
Hva gjør du da???
Ja! Tenkte jeg hva gjør jeg da???
Og jeg lagde kriseplaner i hodet mitt og ordnet plan; A B C D E F G og til og med H…
Følte meg litt bedre og tenkte at dette klarer vi jo, dette klarer JEG jo så lenge jeg ikke DØR…

Tenk hvis jeg dør!!!
Dette er tanker i mareritt, tanker i våken tilstand, tanker, tanker, tanker…

Tenk hvis jeg dør…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg