Sykehus, Dagbladet og ny instagram konto…

Oi oi oi!
For en helg så langt…

Startet helga på sykehuset igjen…
Oscar kom hjem fra skolen ganske hoven i annsiktet. Han drakk fryktelig mye når han kom hjem(nesten 2 liter faktisk…😱)…
Han hadde fått allergimedisin fra morgenen av og vi er jo som kjent til utredning for denne hudsykdom/allergien begge to. Så jeg tok det ikke så tungt og gav han to piller til når han kom hjem(han kan ta inntill 4 i døgnet…) Stusset litt over at han drakk så mye men tenkte han hadde vært aktiv og ikke drukket så mye før på dagen på skolen…
MEN det funka ikke! Ikke i det hele tatt og det ble bare verre og verre og verre…
Jeg og BPA ble enige om å ringe legevakta da vi fant ut at Oscar også hadde litt feber.
Og legevakta skulle komme på besøk…

Underveis mens vi venter på legevaktlegen oppdager vi også at Oscar ikke får til å tisse…Han satt på do og presset og presset stakkars og trykket seg på magen/blæra.

Da Legevakta kom kikket han på han og kjente på magen og blæra og da gråt Oscar. Så legen bestemte at vi måtte ned på barn mottak med en gang…

Vi heiv oss i bilen vi og Oscar er jo kjent der han for å si det sånn. Så da var det full rulle. Gutten er som vanlig verdens flinkeste pasient. Selv om han klødde som bare det og hadde vondt i magen. Kirurgen kom og tok ultralyd og han hadde nesten tom blære…40 ml… Gutten fikk presset ut bittelitt tiss. Ca 0,5 dl. Og urinen var enormt konsentrert så det blir konkludert med kraftig dehydrering.

Og kraftig allergisk reaksjon!
Han fikk medisin der nede(på tom mage…for han hadde ikke spist siden middag og nå var klokka blitt 23.15…)
Og helten min svelger dritten ned han og løper til bilen for han vil HJEM!

Og vi kommer hjem og jeg prøver å gi han litt blåbær og kveldsmedisinen i sofaen og da får jeg en spykule i fjestet og utover mer som hele sofaen og teppet….
Stakkars! Stakkars! Stakkars! Oscar…
Helt utslitt, men nydusja, nypussa fant han senga lille helten min og sovnet tvært!

I dag sov han leeeeeenge heldigvis og vi fikk fristet han opp med en is og matlysten var også på plass ❤ han er virkelig fantastisk!
Og han fikk mer medisin og det gikk bra!!!

Og gutten fikk slappe av og ta livet med ro her hjemme❤❤❤

Så måtte mor ut å kjøpe avisa for vi skulle jo komme i Dagbladet i dag❤
Og det var ikke en liten fotnote som jeg trodde det skulle være…Nei da!!! Det var HELE midtsiden i avisa! Så kjøp Dagbladet i dag folkens!!!!❤❤❤

Jeg er så stolt av å ha blitt kontaktet av dem!
Og i dag ble jeg også kontaktet av pasientbiblioteket på Rikshospitalet og de vil skrive om og anbefale boka i bladet sitt i 2021!!!
Dette er så gøy!!!
Nå føler jeg den harde jobben jeg har lagt ned begynner å få røtter, føtter og fly❤
Skyene er målet!
Og kunnskap er gull!!!
Og man lærer av å dele❤
Med kunnskap kommer forståelse!!!

Journalisten i Dagbladet tipset om at Facebook er en litt liten arena og at Linked in og Instagram er litt større og hippere nå om dagen.
Så er jeg så heldig å ha en BPA assistent som er litt dreven på “Insta” så nå har boka og vi fått egen side; oscarharautisme
Så følg den også folkens❤

Nå har helten over alle helter lagt seg og sovnet igjen fortere enn svint og imorgen venter en dag med pepperkakebaking og kos❤
Og mor skal ta litt smertestillende(betennelse i en hel…) og se Maskorama og prøve å få ned pulsen for i går og i dag har det vært masse følelser kan man trygt si…❤

Og glem ikke folkens;

Det kunne vært verre!

Fortsatt god helg!❤❤❤
Stor klem fra meg!

P.s; legger ut dabladet artikkelen på Facebook siden min 😘

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg