Sunday, rainy sunday…!

I dag har det regnet!
Fra morgen til kveld😅…

Men vi har gjort det beste utav dagen…
Vi har tvunget oss ut på tur i regnet 2 ganger og vi har kost oss inne med god mat og film på Tv og Oscar har fått kosa seg i senga si med lekene sine❤

Odin fikk overraskelsesbesøk av kusina si i dag og de lekte og hadde det gøy, både ute og inne!

Så det ble en fin dag for ungene tross regnet…

Vi avsluttet dagen litt mer ubehagelig da. Oscar har presset seg til øret de siste dagene og presset seg veldig til øret etter kveldsbadet i dag…
Så “sykepleier/lege” mamman tar på hodelykt og fisker ut en god del svart sirup av øret hans igjen…😢
Så da ble dagen avsluttet med paracet og ibux og øredråper før han fant senga❤
Håper han sover bedre i natt nå da lille helten min…
Det har ikke vært så mye biting i fingrene denne gangen så da lurer jeg veldig på om han bare blir mer og mer vandt til smertene eller om smerteterskelen hans blir høyere og høyere…🤔
En tanke jeg nok aldri vil få svar på men…

Og jeg fikk en kommentar på bloggen i dag som satte meg litt ut…En mann(jeg antar det var en mann ut i fra navnet…) gratulerte med 22 plass på bloggerlista i Norge. Og det var jo fint. Men han var kritisk til bloggen og hadde flere spørsmål rundt den…

DET er helt iorden det altså!
Folk har veldig lov å ha sine egne oppfattninger og meninger…
Men jeg blir litt skuffa over at folk har bestemt seg for å mene noe helt UTEN å gjøre undersøkelser og reaserch rundt meningene sine…

Han lurte på om jeg hadde tenkt over hva Oscar ville tenke om “doproblematikken” jeg skrev om på bloggen når han ble voksen og fikk sin egen familie…
Altså for de som faktisk leser bloggen vet jo de at “doproblematikken” handlet om det stikk motsatte! At jeg er stolt av at gutten går på do alene. Jeg har aldri snakket om omstendighetene rundt og detaljer om dette…
Når det gjelder Oscar som voksen og med egen familie vet også de som leser bloggen at dette nok desverre aldri kommer til å skje…
Hvis Oscar en vakker dag lærer å lese vil han aldri klare å forstå det som står på min blogg og innholdet her…

Vi håper selfølgeli at Oscar skal bli den beste Oscar han kan bli og målene og ønskene/håpet er uendelig…Men vi er realistiske nok ang dette…
Og det tror jeg de som leser bloggen gjør også❤

Han mente det måtte være bittersøtt at jeg kun kom opp på lista pga krangelen med løvemammaene…
Her må jeg også få si at jeg tidligere også har ligget høyt på lista… helt opp på 27 plass helt uten krangler og diskusjoner….
Men at 22 plass er den høyeste ja…
Og jeg har blogget litt ekstra i det siste også…
Men om grunnen til det er en diskusjon/uenighet eller om folk følger og leser for at de faktisk liker bloggen og innholdet kan jo ikke jeg svare for…🙈

Så skrev han at Oscar(med K)…Blir diskutert i ulike nettforum og han lurer på om jeg har kontroll på informasjonen jeg legger ut på bloggen… Og hva folk sier og diskuterer…
Nå er det sånn at bloggen er offentlig og de som ønsker og lese den og hente informasjon de vil diskutere er helt frie til å gjøre det…
Og jeg må bare stole på det gode i mennesker som ser min intensjon med denne bloggen!
At det handler om bevbisthet rundt barn med diagnoser og hvordan det påvirker en hel familie…
Jeg deler oppturer og nedturer slik livet narurlig nok er med Oscar i sentrum…
For Oscar ER i sentrum!
Det er ikke lett å komme rundt og utenom det…
At det er et enormt stort spenn i de ulike diagnosene Oscar har og at det vil påvirke alle på ulike måter men at min blogg handler om hvor Oscar ligger på skalaen og hvordan dette påvirker oss som familie…

Jeg har en sønn til som for for tiden også er under utredning. Og selv om jeg kan komme til å snakke om hans diagnoser i fremtiden vil jeg være forsiktig med å gå i detalj på hvilke utfordringer han nå har og vil ha.
Men det kan være like viktig for han å dele, for at han også skal få fortsåelse og folk rundt skal forstå han.
Men skal ikke skamme seg over diagnosene sine, de er en del av gjør deg til det unike individet du er💙

Men jeg deler ikke for personlige historier i detalj som for han sin del vil kunne få konsekvenser om en kompis på ungdomsskolen oppfatter infoen feil for eksempel…
Her deles det som er viktig så langt med lærere og foreldre i klassen så må jeg stole på at de formidler dette på “riktig” måte til sine barn for at Lillebror også skal få den tilretteleggingen og forståelsen HAN trenger…

Så jeg tenker nøye! Over hva jeg deler ja!
Og jeg deler om Oscar så langt for at vi som familie, lillebror og ikke minst Oscar skal få den forståelsen vi trenger for at livene våre skal bli så fine som det går ann …
At han skal få den tilretteleggingen han trenger, at han skal bli sett på på en forståelsesfull måte der ute i samfunnet!
At han skal slippe kommentarene og det vonde fordi vi tørr å stå fram og si ting som det er;
The good!
The bad!
And the ugly!

Og igjen så er det Fantastisk at folk har meninger og jeg setter stor pris på at jeg blir kontaktet direkte av enkelte…
Men ikke glem å les dere opp og informer dere selv før dere danner dere en mening om en person eller situasjon❤

Og man må aldri glemme!;

Det kunne vært verre…😘

6 kommentarer
    1. Hei!

      Ville bare legge igjen en kommentar her, etter å ha lest en artikkel i KK om familien deres og den flotte sønnen din.
      Han er fantastisk heldig, som har en mamma som deg! Det er en glede å se at noen tør å spre kunnskap om noe som er ukjent for mange, og det på bekostning av alle de skumle følelsene det kan gi.
      Selv er jeg vernepleier, og har i den forbindelse møtt mange barn og voksne med autisme som har beriket livet mitt. De har fått meg til å være nysgjerrig, og de har gitt meg større perspektiver på livet enn jeg ellers ville hatt.
      Jeg er opptatt av at barna mine skal ta imot alle slags mennesketyper i livet sitt, og jeg håper at de også får sjansen til å få venner med ulik diagnostikk ved sin side.
      Takk for jobben du gjør med å spre kunnskap, nå skal jeg kjøpe boken din og lese for de små her hjemme:)

      1. Hei Ina❤
        Tusen takk for fin tilbakemelding!
        Setter jeg veldig pris på❤

        Jeg selger boka her hjemmefra.
        Så bare ta kontakt så sender jeg deg en bok i posten ❤
        Stor klem fra meg❤

    2. Deler ingenting om diagnoser om yngste nei. Fint å se at du er tro mot ditt ord. #stopputleveringavbarn

      1. Hei Frida.
        Så fint at du gjør meg oppmerksom på at jeg tidligere har uttalt dette. Grunnen til at jeg valgte å ikke uttale meg om minsten sine diagnoser i starten var at han ikke hadde noe på papiret. Det var utfordringer jeg ikke gikk og ikke kommer til å gå i detalj på.
        Så her forstår jeg at dere oppfatter at jeg nok ikke vært helt tro mot mitt ord…
        Men nå som minsten har fått en diagnose pg er til utredning for flere så velger jeg å dele. For Odin er også åpen om sin egen diagnose til folk. Han fortalte åpenlyst i dag til et barn at han har ADHD og vi jobber tett med BUP for at han selv skal få en god forståelse av sine egne utfordringer.
        Og det er dette som er det viktigste for meg som mor. At diagnoser er naturlig, og ikke uthenging. Vi har alle våre ting og noen har knagger å henge det på. Det skal bli trygt og naturlig å fortelle verden om diagnosen/utfordringen sin uten å være redd for å bli “hengt ut”.
        Gjennom å dele oppnår man forståelse❤
        Det handler om å få forståelse, og da er kunnskap eneste måten å gjøre det på, pg atter igjen er eneste måten å øke folk sin kunnskap på å dele!
        Se på TV2 intervjuet mitt på God Morgen Norge. Fra januar 2018. Her forklarer jeg hvorfor og hvordan vi sammen kan endre verden.
        Odin er verdens fineste Gutt! Og ADHD er en del av det som gjør han til den nydelige, unike gutten han er!💙

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg