Sommeren som var…

NÅ har jeg fått nok!!!
Beklager til alle jeg krenker med dette innlegget!
Men dere setter våre liv i fare…

Jeg ligger i sengen å ser på nyheter og ser de såkalt grønne landene bli gule og nye karranteneregler oppstår…

Og Folk stresser hjem for å slippe karrantene!😡

Jeg er en av dem som har forsøkt å ha forståelse for andre og andre sine behov.
Jeg har ikke kjeftet og tatt opp debatten da Norge åpnet grensene…
Jeg har forsøkt å ikke gi folk skyldfølelse for valgene de har tatt…

En liten tur til Svrige for å handle…
En sydentur…
En tur til Danmark og moroparker…

For hva vet jeg om deres liv og situasjoner???

Jeg har forsøkt å ha medfølelse, empati og forståelse…

Men nå har jeg fått nok!
Nå er jeg forbanna!

Jeg fulgte med når SAS for noen uker siden rushet hjem fra Spania for at folk skulle slippe karrantene…

Jeg ser med tristhet og frustrasjon på folk som legger ut feriebilder fra utlandet denne uken…

Neste uke åpner alle skoler for da skal alt igang igjen…
Mine gutter går nå begge to på skolen. Oscar skal starte i 2 klasse og Odin begynner på 1 trinn…

Smitten har spredd seg i hele landet…

Jeg fikk i dag en snap av ei god veninne der dattera har blitt smittet av Corona på skolens SFO og går nå glipp av en av de største tingene i livet…nemlig første dag i første klasse!
Og det smerter meg! For de har IKKE vært i utlandet! De har IKKE gjort noe for å sette seg selv og andre i fare! Men DE må leve med konsekvensen av at ANDRE har tatt de valgene…

Og panikken sprer seg i kroppen min…

Jeg har en mann med kreft! Han kan dø han av Corona…Jeg er syk og i risikogruppen…
Jeg blir alene med gutta…Hvis skolen stenger her er det faktisk KRISE! Får vi corona og BPA assistentene ikke får komme på jobb vil ikke min kropp overleve 14 dager alene i karrantene inne i huset med 2 gutter med store utfordringer!!!!

Vi har heller IKKE tatt noen sjangser! Vi har vært så forsiktige vi kan og ønsker IKKE å påføre andre smerte, lidelse og sorg!

Vi skulle til syden vi også!!!
Og ha en siste nydelig tur sammen før JM skal på sykehuset og vi ikke vet om gutta får se han mer! Vi skulle nyte dager på stranda med “all inclusive” og bare slappe av! Ha med BPA til Oscar!
Ren lykke skulle det bli og et minne for livet!

Men det utgikk folkens!!! Det ble ikke noe av!
Og IKKE FAAN om vi bestilte ny tur når grensene åpnet!!! Nei!

For det handler ikke bare om oss! Og det vi ønsker og tror vi trenger!

Det handler om å sette seg ned å tenke på alle de andre!

De syke og svake!
Sykepleierne!
Legene!
Besteforeldrene på gamlehjemmet som ønsker familien der når de forlater dette livet!
Og MANGE, MANGE fler…

Det finnes INGEN god grunn til å Må til utlandet i år! Det hjelper ikke å si at dette er en pandemi i hele verden, vi ikke vet hvor lenge det skal vare…Alle lider under det samme osv…Vi kan ikke leve i Norges karrantene for alltid.
Folk er like sløve hjemme osv…
Det hjelper ikke hvor forsiktig dere var når dere var der…
Det var INGEN smitte i Norge i juni!
INGEN SMITTE!!!

Hadde vi hatt en god forklaring/unnskylding på å dra til syden???
En mann som muligens dør og vil ha en siste tur med familien sånn i tilfelle…Muligens…

Men folkens tenk på noen andre enn dere selv!
Det sykeste i min krets/naboer er folk som påstår de er i risikosonen! Folk som har lagt ut statuser om hvor redde de er og hvor utsatte de er osv osv…Har hengt ut andre som har blitt smittet, har “shamet” boliger i området der utviklingshemmede bor💔 At de som bor og jobber der har spredd smitte til stakkars oss andre og så drar vedkommende til Danmark med famililen sin tvert grensene åpner…Altså…🙈
Og de syter nå og klager fordi vi “shamer” dem fordi de har dratt til utlandet…
Desverre for dere har jeg like stor rett til å ha en mening om den faren dere nå utsetter oss for som at dere legger ut om andre i mai i år…
Same shit! Different stank!!!!

Jeg håper!!!!! At de som denne uka er i utlandet har vett nok til å sette seg selv i karrantene selv om regelen pr nå er lørdag etter 00.00….Og teste seg tvert de setter foten over landegrensa…

Jeg håper dere bruker mer enn 2 minutter til å tenke over den risikoen og den faren dere setter andre i nå!

Skolene kan stenge igjen…utallige små håpefulle miste sin første dag i første klasse…
Og folk dør!!!! De dør!!!

Og det kan dere forhindre med å sitte 10 dager hjemme etter den ferien dere absoulutt MÅTTE dra på…

Man skal være mot andre som en vil at andre skal være mot deg! Er det noe som heter…

Snille alle sammen i Noges land;

Ta dere sammen!
Grav frem dugnadsånden en gang til…
Vask hendene!
Sprit hendene!
Hold avstand!
Vær hjemme om du er dårlig!
Test deg!
Og sett ræva di i karrantene!

På veiene av meg selv og resten av Norges befolkning som ble hjemme sier jeg;

Takk!
For at du nå tar ansvar og tenker på oss slik vi har tenkt på deg!

Fred og kjærlighet!
Amen!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg