Onde tunger taler…men de mangler…

Når man er åpen om livet sitt så vet man at folk kan tenke, tolke og mene mye…

Jeg har et inntrykk av at de fleste evner å tenke at det de ikke vet nok om velger de å unnlate å ha formeninger om…

Men de fleste er jo ikke alle.

Noen må dessverre komme med sin mening på tross av uvitenhet og mangel på informasjon. De er nødt til å spy ut med onde tunger da de mest sannsynlig selv tror de er berettiget.

Før ble jeg sint og såret av dette.
At noen mente jeg var sånn eller sånn, eller at jeg lyver, overdriver, dramatiserer. Før ville jeg ha rettskaffenhet og oppreisning.
Nå gir jeg faan.

Sånn helt på ekte.
For JEG vet hva som er sant og ikke og JEG har både bevis, regninger og kvitteringer(les dokumenter) som kan bevise og støtte opp absolutt alt jeg forteller eller skriver.
Det er 13 stk som jobber her som daglig er vitner til alt som skjer og vi har instanser inne fra halve verden i tillegg til et samarbeid med skolen som også får fult innblikk. Jeg tillater ALLE som trenger det innsyn i alt av dokumenter jeg.
Jeg er 100% åpen og transparent med hele horva.

Har hatt vitner tilstede hver eneste gang viktige “saker” er blitt avgjort og viktige dokumenter signert. Alt etter boka.
Helt trygg i at alt er gjort korrekt og riktig.

At noen mener jeg “henger ut” barnefaren her i bloggen for eksempel…De skulle bare visst hva jeg kunne sagt og lagt ut egentlig som jeg kan legge ved skriftlige beviser for i forbindelse med ALLE uttalelser… og vitnene som var der vet og det offentlige vet og ikke minst JEG vet.
Jeg vet også hvor grensen for uthengig og sjikane går. Jeg har aldri sagt noe som ikke er sant. Han får se over regnskapet selv en dag han gidder…(holder ikke pusten der akkurat, og hans “forsvarsadvokat” som legger ut i kommentarfelt. Som desverre ikke vet et skvatt om hva som faktiskt har foregått i løpet av de 3 siste årene…)

Jeg VET fakta jeg og derfor så må de onde tunger bare spy ild. Jeg synes synd på dem rett og slett. Det er trist at de skal føle de skal måtte ha en mening og noe de på ingen måte bør ha en formening om…

Sett fra utsiden kan ting virke på en måte, sett fra innsiden en helt annen verden.

Jeg jobber beinhardt for gutta mine hver eneste dag. Både økonomisk og sosialt, politisk og ikke minst personlig ❤️
Gutta vet at mamma elsker dem, det er nok for meg det!

Det er trist å sitte å lese kommentarfelt i avisene og på nettsaker. At folk spyr ut rasisme og sjikane mot unge folk som prøver å gjøre en forskjell i verden…
Det er trist at noen vil sverte min karrakter her på bloggen.

Men heldigvis er jeg kommet dit at JEG vet og det er nok. Jeg tar ikke lengre diskusjonene, jeg bryr meg ikke lengre om hva de mener. Stygge, ufine og uriktige kommentarer blir slettet rett og slett.
Det er min rett og den utfører jeg.

I Norge har vi lov til å si og mene det vi vil, vi har lov til å uttale i full offentlighet, så lenge det ikke er rasisme eller støtende. Men trollene kan desverre mene uten at det virker hverken rasistisk eller støtende for resten av verden. Det betyr alikevell ikke at de bør ha en formening, men dessverre er troll dumme…

Hva det gjør med de som stiller seg i søkelyset er det få som tenker på…
Jeg synes det er så sterkt av mange unge i dag å tørre å stå fram med sin sannhet og tørre å ta tyren ved hornene og rope ut!
Og forferdelig å lese hvor stygge noen er i etterkant. Jeg håper virkelig de har et nettverk rundt seg som kan støtte dem i den krigen for den er tøff…

Jeg er heldigvis kommet over det. Og det at noen prøver å sverte mitt gode navn og rykte påvirker meg ikke i særlig stor grad. Jeg blir selfølgeli oppgitt og trist. Men det er som jeg pleier å si på engelsk;
YOU CAN’T ARGUE WITH STUPID!

Og det er det disse onde tungene er, rett og slett stupide… manglende info og meninger om ting de ikke vet, det er stupid!

Så håper jeg at dette kan være til inspirasjon for andre som vegrer å stå fram å tale sin sak og dele sine liv!
Det vil alltids finnes de som har en formening, men sannheten bor i deg/dere og det er nok!
Vær sterke og rop enda høyere og vit at støtten er sterkere enn motstanden❤️
Du er sterk og du er sannferdig og du har rett til å si og mene det du vil.

Hva andre mener har ingen betydning!

La de onde tunger tale…for de mangler…

😘

4 kommentarer
    1. Det som er viktig er hva DU og JEG vet om det som gjelder oss…. Onde tunger finnes over alt. Deet å bli lei og såret er så trasig, men sånn er det… vi reagerer….

      Lag deg en fin ny dag 🙂

    2. Jeg kommenterer skjeldent på nett, men…

      Tell it like it is – You Go, Girl…

      Elsker at du er ærlig og jordnær. Mamma-politiet og andre uvitende, som ikke går i våre sko dag ut og dag inn(år etter år), kan ta seg en bolle, rett og slett 👍🏻 Er selv alenemamma (og har vært det hele tiden) for en autistisk gutt på 12 med sterk ADHD – og det er beintøft. Man føler seg ofte alene, selv om mange instanser ønsker å hjelpe og forstå – så er det krevende og sårt store deler av tiden…
      Jeg skulle ønske jeg klarte å gi litt mer F… i hva alle mener og tenker – men du har SÅ RETT.
      JEG og gutten min VET hva som gjelder og det er varmen og kjærligheten vi har.

      Takk for at du minner meg(og andre foreldre) på å heve hodet og stå støtt i hverdagen vår – og ikke høre på de som tror de vet bedre enn alle andre. Godt nytt år til deg og dine🥰

      1. Tusen tusen takk for en støttende og oppløftende kommentar❤️
        Setter utrolig stor pris på at dere føler dere kjenner dere igjen i det jeg skriver og kan være til inspirasjon for det er så innmari sterkt det jeg ønsker! At flere skal tørre å snakke❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg