Mye støtte fra folk etter artikkel i KK❤

I dag republiserte KK en artikkel de først trykket i fjor høst.
De spurte meg på forhånd om det var greit og det synes jeg selfølgeli det er❤
Den handler om noen hendelser som har skjedd oss som familie som er myntet på Oscar og det at han har autisme og psykisk utviklingshemming …
Det gjør fremdeles vondt å lese artikkelen og rippe opp i gamle sår…
Den minner om da jeg satt på Tv2 og blottla følelsene mine for hele nasjonen og snakket om andre tøffe hendelser der…
Den bringer opp igjen sorgen jeg da følte på og angsten jeg enda bærer i hjertet mitt som aldri kommer til å slippe taket…

Det er mange som mener mye om å dele om barna sine. Det er diskusjoner rundt etikk og moral og hva som er greit og ikke er greit å dele…
Dette synes jeg i utgangspunktet er bra, det er nok noen der ute som deler en del ting de fint kunne holdt for seg selv men…
Men jeg føler fremdeles at det er forferdelig viktig at jeg har og kommer til å fortsette å dele om det vi opplever…

Jeg har en del erfaringer oppigjennom årene nå…Jeg har valgt å stå fram på TV2 på God Morgen Norge, vi er med i dokumentarfilm og vi stiller opp i aviser og i magasiner…
Og jeg håper folk leser og forstår litt av bakgrunnen for hvorfor når de leser KK i dag…

Det å få høre at min sønn ikke bør gå i en normal klasse fordi han ikke er “normal”…
At han ikke fortjener en plass med de andre fordi han er annerledes og unik, det gjør noe med en mamma…På den ene siden blir man så sint at man vil spy, man vil hyle, skrike, sparke og slå! Vil gå til angrep på vedkommende og tvinge dem til å ha medfølelse og forstå!
Min sønn er AKKURAT like mye verdt som de andre elevene og det at noen kan mene noe annet er for meg helt sinnsykt! Sinnet bruser i blodet…
Den andre siden er KNUST!
Hjertet er knust, kroppen er nummen og tårene renner…Man er livredd, og føler seg fullstendig maktesløs mot disse menneskene…
For hva kan jeg egentlig si for å få dem til å forstå???
Hvor langt ned går det?
Vil barna deres mene dette også?
Vil det gå utover Oscar?
Psykisk?
Fysisk?
Kvalmen og kroppen skjelver…
Jeg har INGEN makt…

Å få høre fra en far som hadde barn i samme barnehagen som min yngste sønn at han kondolerer for gutten min…
Som LEVER i beste velgående…
Hva slags syn skal følge hans barn videre…
Hva som er grunnen til at han har autisme og hvordan vi skal gjøre han “frisk” er fokusen…
At det er min feil pga at jeg har vaksinert gutten og at gutten min nå ikke er like mye verd og like “bra” som “normale” barn…
Å kondolere ovenfor en lillebror som står der og må høre på disse menneskene…og ikke forstår noe som helst av dette urettferdige som skjer…Og må støtte både mor og bror i en sånn setting…
Vil han bli mobbet pga dette?
Vil han bli fryst ut?
Vil han til slutt bli påvirket av ytre faktorer og mene det samme om sin egen bror???💔

Det å få høre at jeg burde få et barn til så lillebror han få et “ordentlig” søsken…
Som betyr at de ikke ser på Oscar som en fullverdig bror, et fullverdig menneske…

Og MANGE! MANGE! MANGE! flere hendelser og uttalelser…
Det setter sine spor!
I en mor!
I en lillebror!
Og i en familie rundt!

Det er vondt og sårt og ikke minst helt sinnsykt skremmende…
Hva skjer med verden og folk sine holdninger?
Hva kan jeg gjøre?
Hvilke midler kan jeg bruke???

Skal jeg gjemme oss bort slik jeg gjorde i starten? Skal jeg skjerme og skjule og unnskylde???

NEI!
Jeg skal ikke det!
Jeg skal på Tv!
Jeg skal i avisa!
Jeg skal skrive bok!
Jeg skal i blader!
Og jeg skal BLOGGE!!!

Jeg skal gjøre alt i min makt for å informere,for å få folk til å forstå og føle med, og akseptere!
De skal se at min Oscar har like mye verdi som alle andre og jeg skal dyrke kunnskapen i folk!
Skrike ut at det handler ikke om vaksine!
Eller mat, eller midisiner!
Og vi skal ikke gjemme oss bort…
Oscar skal få skinne💙

Og dette gjøres gjennom å stå fram og dele!
Så jeg deler artikkelen fra KK nederst her og håper mange av dere andre vil fortsette og dele både blogg og artikkelen ❤

Og aldri glem;

Det kunne vært verre!
Man kunne vært dau…

https://www.kk.no/mamma/en-forelder-pa-skolen-ba-meg-sende-ham-pa-spesialskole/71772648

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg