Mamma! En dag skal jeg fly til månen!

Det er lørdsg formiddag og vi har hjemmehelg hele gjengen.
Oscar nyyyyter til det fulle at han har fri og nekter å stå opp…
Har koooosa seg glugg i senga i timesvis og bare ler og tuller når jeg foreslår vi skal stå opp igjennom kameraet(jeg kan trykke på en knapp og så hører han det oppe…)
Odin har stått opp selv og har vært uheldig å tisset i sengen. Men har tatt av pysj og kastet til vask og har til og med tatt seg et bad!
Han kommer nyvasket, litt våt i håret ned på soverommet til en meget trøtt mamma. Legger seg under dyna til meg og hvisker;
Vi ligger her å slapper av mamma!
Vi trenger ikke starte dagen enda…
Og jeg griper rundt han og klemmer og han hvisker; mamma! Jeg elsker deg!
For en perfekt start på dagen!

Helt til gutten fiser og proklamerer at han er sulten på vaffler😂😂😂
Og vi drar oss opp begge to❤

Odin er nå blitt 6 år og han sitter på stua og leker for seg selv, mens jeg står på kjøkkenet og lager grove frokostvaffler…og plutselig helt ut av det blå utbryte han;

Mamma! En dag skal jeg fly til månen!

Jeg smiler for meg selv og kjenner noen tårer presse på og hjertet mitt bugne av stolthet!
Og svarte;

Vet du Odin! Det GLEDER jeg meg til å se!!!

Odin; da må du se meg på TV mamma! Da kommer jeg på tv!

Ja det gjør du skatt❤

Tenk for en fantastisk samtale å få lov å ha på morgenkvisten. En liten gutt med verden og ikke minst verdensrommet for sine føtter!

Selv om jeg inne i mitt voksne hode tenker…; det er vanskelig å bli astronaut Odin og svært få får til det…Det har kun vært så og så mange på månen og det skal nok mye til at du blir en av dem osv osv…
Så velger jeg denne gangen å holde tunga mi om det…

La gutten drømme og fantasere!
La han tenke at verden er hans lekeplass og han kan bli hva han vil!
La han rømme inn i sin egen verden der alt er lov og alt går ann!
Og han lar meg få være med❤

For tiden kommer tidsnok med realitetssjekk i forhold til selvtilitten med alvor og tunge stunder…, der han må forholde seg til en bror som krever mye og en far som ikke deltar og den tøffe samtalen rundt hvorfor det er sånn!
En bonusfar med kreft…
Og mere til…

Men akkurat nå!
Akkurat denne dagen!
Så flyr han i sin fremtid til månen!
Og jeg og storebror sitter å ser det på tv…
Og jeg nyter guttens selvtilitt og store drømmer og jeg dyrker selvet i han og forteller at han kan bli hva han vil i hele verden så lemge han jobber hardt for det!
For han er så sterk, så smart, så flink og så empatisk og snill!!!

Mamma! En dag skal jeg fly til månen!

Og hvem vet…
Kanskje en dag gjør han nettopp det!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg