Ingen røyk uten ild…

Jeg skal helt ærlig innrømme at jeg har vært en av dem som alltid har tenkt “ingen røyk uten ild” når jeg har lest om eller hørt om eller vært del i barnevernsaker på jobb…

Helt til ei veninne plutselig ble meldt ut av det blå av noen naboer som ønsket å skade henne…
Og jeg hadde ALDRI i min villeste fantasi trodd at jeg skulle bli meldt…Aldri…

Jeg er i sjokk enda…får ikke sove…har ikke lyst på mat og kroppen er i en slags beredskapsmodus.

Nå er jeg forsovidt vant til å være i beredskap pga en syk gutt og en lillebror med andre utfordringer. Jeg sover nesten aldri tungt og våner 3/4 ganger hver natt og sjekker gutta…
Men dette er litt annerledes…

Jeg har slitt noe veldig med dødsangst etter sammlivsbruddet da jeg var og er helt alene med begge gutta. Men jeg har søkt hjelp for det og jeg har BPA til Oscar og har også søkt om litt hjelp med Odin❤

Men nå er altså hodet og kroppen i kaos! Jeg har blitt beskylt for det aller værste jeg kan tenke meg og det kunne ikke vært lengre fra sannheten…

Jeg har fulgt opp begge gutta ned til minste tingen, de er lykkelige og glade gutter, sosiale og verdens fineste! 💙💙

Men det var det Én lege som bestridet…Etter et møte!

Han til og med sa det rett ut og truet meg og fortalte at han skulle sende bekymringsmelding til BV…Med misstanke om at “noen” slår Oscar…Han konfronterte meg den 27.07 og den 30.07 ringte han. Jeg har aldri tidligere opplevd et slikt menneske, artogant og truende. Aldri før har jeg følt meg så liten og redd og så lite verdt…Og jeg har vært igjennon MYE!!!
Meldingen ble sendt 04.08…Men jeg ble ikke kontaktet før denne uka…

Jeg trodde naivt nok at han hadde gitt seg og det bare var tomme trussler basert på ingenting(for det er jo ingen bakkgrunn for bekymringene…) og at det ikke ble noe sak da dette tok så lang tid..
I tillegg satt jeg nå på mandag og snakket med en annen lege vi har vært hos mye som beklaget hele saken og sa klart i fra at hun ikke deler disse bekymringene. Så det gjorde meg enda tryggere på at han andre hadde gitt seg…

Så feil kan man altså ta…

Denne uken fikk jeg tlf fra BV på tirsdag og blir kalt inn til møte på onsdag.
I lettere sjokk møter jeg opp. De har opprettet sak og de har vært på skolen og snakket med Odin og bestemt å også involvere han i saken…

Jeg skjønner ingenting…
Men skriver under på alle fullmakter og gir dem tillatelse til å kontakte hvem de vil…

De kommer på besøk på mandag hit til oss og jeg må i møte på tirsdag for å snakke om meg selv og barndommen min…Søsteren min blir forhåpentligvis med meg…for jeg har ingen andre, da kjæresten er på jakt…

Jeg har absolutt ingenting å skjule så de er hjertelig velkommen! Men kroppen er alikevell full av stress og angst og redsel…

Oscar kan ikke snakke. Odin hadde sagt at mamma var så streng med han…De to som jobber med saken er så unge og kan umulig ha noe mye erfaringer…Jeg er paranoid!

Jeg VET jeg har rent mel i posen og at de ikke har noe å “ta” meg på men følelsene og redselen er der uansett…og skammen over å bli beskylt for noe sånt…den skammen unner jeg ingen!

Etter at jeg delte dette med verden har jeg fått uendelig mange støtteerklæringer! Folk har ringt til og med for å gi meg støtte og råd.

Ei dame sa; “jeg har sittet her i mørket å følt meg så liten og skamfull. Ingen forstår meg, jeg har ikke turt å si dette til familien engang da jeg er redd. Men etter å ha lest din blogg ser jeg at jeg ikke er alene!❤ takk for at du deler for det har gitt meg litt mot og ståpåvilje. Jeg har følt meg så knekt da jeg har også blitt uskyldig anklaget og følt redsel for at jeg ikke kan bevise. Og tenkt at alle som blir meldt er skyldige osv. Men nå hjalp du meg virkelig…takk Line!”

Slike meldinger betyr mer enn dere aner! For det er tøft å dele. Det er en skam over det og et stigma og jeg vet at det er mange som vil tenke slik jeg gjorde før…Ingen røyk uten ild…De vil dømme å se ned på meg uansett uskyld…

Men jeg vil dele uansett for dere andre som har tatt kontakt! Jeg vil være en støtte til dere og setter enormt stor pris på støtten jeg har fått i retur…

Nå må dette toget bare få gå…BV er velkommen hit og møter får det bli. De får ringe hvem de vil og jeg håper saken blir fort avsluttet og gleder meg til dagen jeg kan blogge om at jeg er frikjent og har fått stempel som god mor for det er jeg ikke i tvil om…

Og når det gjelder “dustelegen” så kan han vente seg en smell…For dette legger jeg meg ikke på ryggen og bare tar imot altså! DET kan han glemme…Han har brutt lovverk og regler og det skal han få ta ansvar for…!
Litt spesielt at jeg har mottatt hele FEM!!! Meldinger på messenger fra folk i denne byen som kunne gjette seg til hvem dette var, da de selv har saker og klager mot han…
Så tips til gode advokater i Trondheim mottas med takk!
For her kommer vintern og den smeller hardt og intet bål skal få brenne! Så det blir hverken røyk eller ild…

Takk for støtten folkens! Dere vet hvem dere er❤

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg