Hvordan er man som mor…

Dette var kveldsmaten i går her hjemme hos oss.
Odin hadde bygget et “ror” som han sa selv. Huset var et romskip og vi fløy ut i verdensrommet. Vi lagde rakett brødskiver med leverpostei(og salami tro det den som vil…)
til gjesten vår og Odin fikk planetpolarbrød(ikke like bildevennlig😂🙈).

Dette er ikke en uvanlig dag/kveld her hos oss vi har ofte både barn og voksne på besøk og vi har alltid mye lek og moro. Det tror jeg både ungene og de voksne kan skrive under på.

Det som dog var litt spesielt i går var at 2 damer fra BV kom på besøk for å hilse på oss og sjekke hvordan vi har det. Og det var helt ok det egentlig. Ungene mine var helt seg selv slik de pleier. De er jo vandt til at vi har folk her så…🙈

Jeg er uendelig stolt av gutta mine. De er smarte, sosiale, nysjerrige og empatiske gutter. De aksepterer alt og alle og her hos oss er alle velkommen ❤

Det tror jeg også damene fra BV fikk se!

Odin lurte på hvorfor de var her når de hadde dratt og da så jeg som sant var at de kommer for å være sikre på at du og Oscar har det bra…

I dag hadde jeg møte med dem å tok med en advokat da min søster ble forhindret fra å bli med…2 timer satt jeg der å svarte på spørsmål så godt jeg kunne…

Det var veldig rart å sitte sånn å reflektere så voldsomt over sin rolle som mor…
Flere av spørsmålene var litt merkelige men jeg tror da jeg fikk fram det jeg ønsket.
Men det er tøft å snakke om barndommen og slike ting…

Jeg tror veldig ofte at folk tenker at man gjentar og blir som sine foreldre… At drikker foreldrene blir man selv også alkoholiker. Ble man slått så slår man selv osv…

I mitt tilfelle er det veldig annerledes…
Jeg tenker på det som var tøft og vanskelig for meg i barndommen og velger å gjøre det stikk motsatte! Jeg tenker på det jeg savnet og skulle ønske jeg fikk og gir mine barn masse av det!!!❤

I barndommen min var døren ofte lukket og folk fikk ikke komme inn.
Min dør er alltid åpen(både bokstavelig og billedlig).
Jeg hørte aldri; jeg er glad i deg/ jeg elsker deg som liten…
Jeg sier det til barna mine HVER dag!!!

Det var mye sinne og frustrasjon og perfeksjonisme. Du fikk kun oppmerksomhet/annerkjennelse av å gjøre ting…
Mine får oppmerksomhet og gode ord bare for at de lever og er…❤

Jeg tror at møtet i dag viser BV at jeg er en flott mor som er bevisst min fortid og gjør alt jeg kan for gutta boys!
At jeg elsker dem høyere enn livet og vil gjøre alt som står i min makt for at de skal ha det bra!
Og at det siste jeg vil gjøre er å påføre dem skader på noe vis…

Nå er veien videre at alle instanser rundt oss skal få komme med sine uttalelser om hva de tenker om meg som mor❤

Så håper jeg saken om at jeg ikke lar meg knekke, er tøffere en toget og sterkere enn jeg selv trodde var mulig er over snart…

Jeg er en god mor!

Så får jeg bare finne en løsning på den økonomiske situasjonen med advokatutgifter også…

Se så fine gutter jeg har:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg