Hva er man verdt egentlig?đŸ€·â€â™€ïž

Siden 2023 startet har det vÊrt mye Ä stÄ i. PÄ alle fronter

Jeg stÄr fremdeles alene med ansvaret


Oscar blir snart 10 Är straks, Odin 9 til hÞsten
 og det at verden bare gÄr fremmover i rasende fart og man fÞler man halvjogger litt etter begynner Ä bli slitsomt


Oscar har begynt i avlastningsbolig som var den tyngste avgjÞrelsen jeg har mÄttet ta sÄ langt. Det Ä fÞle at man er sÄ alene at man mÄtte gÄ til det steget for barnet sitt var tungt Ä svelge.
Men det har gĂ„tt bra! Han virker til Ă„ trives og blir godt tatt vare pĂ„, og selfĂžlgeli sĂ„ har mora vĂŠrt der Ă„ “pimpa” opp rommet hans, levert leker, sengetĂžy og gjort det til hans rom!
Men det er vanskelig Ä sitte i helgene og fÞle pÄ den dÄrlige samvittigheten av at man burde vÊrt der, hatt han hjemme 100%


Odin er ogsÄ pÄ avlastning i helgene, der har den ene familien sagt opp nÄ og jeg stÄr igjen pÄ bar bakke
 Den andre familien har sagt de kan jobbe dobbelt en periode til vi finner noe nytt, men jeg kan desverre ikke trylle fram noen fra baklomma


GĂ„r det fint med den ene skal det rakne for den andre


Mye sykdom har det ogsÄ vÊrt og andre ting rundt Odin som fremdeles er og har vÊrt fryktelig vanskelig Ä stÄ i

Jeg har tidvis fĂžlt meg som en taper og en rĂŠva mor som ikke klarer Ă„ hjelpe dem nok
 men det er bare meg


Og nÄr instansene rundt skryter og sier de ser opp til meg, nÄr skolen stÞtter og trÞster og gode venner er der, da kommer man seg igjennom dette ogsÄ!

Jeg fÄr sÄ mye stÞtte, gode ord og skryt at jeg blir helt rÞrt, fÞler pÄ mange mÄter jeg ikke fortjener det, for herregud jeg er jo bare en mamma som gjÞr sÄ godt hun kan. Men nÄr fagfolk rister pÄ hodet og klemmer meg og sier;
Du skulle bare visst hvordan vi snakker om deg! Du er virkelig en STERK og FANTASTISK mamma! SĂ„ lytter jeg og jeg tar det inn❀

Fokuset pÄ 2 barn med ulike utfordringer er konstant, jeg er mamma fÞrst og fremst men hvem er egentlig JEG?

Jeg er henne som alltid har hatt fryktelig dÄrlig selvtillit men vÊrt god pÄ Ä skjule det. Jeg er henne som alltid har fÞlt hun mÄtte jobbe for Ä ha en verdi i folk sine liv. Hvis jeg ikke gjorde noe for dem hadde de ikke bruk for meg. Henne som konstant endret meninger i forhold til hvem hun snakket med, hun som virket sÄ tÞff men egentlig var helt Þdelagt


NĂ„ har jeg endelig funnet “gjengen” min!
Ekte venner, jeg for fĂžrste gang i livet fĂžler jeg kan stole pĂ„ og som tar meg som jeg er
Et par av dem har vĂŠrt der i mange, mange Ă„r og det settes enormt stor pris pĂ„. Og noen er nye❀
De tar meg som jeg er, de liker meg som meg, og jeg trenger ikke endre mÄten jeg snakker pÄ, hva jeg har pÄ meg eller min drÞye humor! Jeg trenger ikke vÊre redd for Ä si hva jeg mener for de vet at det kommer fra hjertet mitt og at selv om det kan komme ut litt klÞnete noen ganger sÄ mener jeg det godt, ALLTID!

Jeg er henne som liker Ä synge, som kan begynne Ä danse inne i en butikk om jeg hÞrer en kul sang! Som klemmer de jeg kjenner leeeeenge og deler ut klemmer til alle som mÄtte trenge det.
Vennene rundt meg nĂ„ gir meg en mikrofon(kan vĂŠre en shampooflaske noen gangerđŸ€Ș) de tar opp tlf og filmer meg og deler, skryter, lĂžfter meg opp!
De blir med Ă„ danse i butikken eller ler ihvertfall med meg, de tar imot klemmer og gir dem tilbake❀

Jeg er henne som selv om hun er sliten liker at det er leven i huset, og vennene til barna og vennene mine er alltid velkommen(eller nesten alltid😅)

Jeg er henne som er sterk, smart og dyp og som skremmer vannet av mange. De ser det ytre, det tĂžffe og den smilende.
SvÊrt fÄ fÄr se meg grÄte, og dele

Men de nĂŠreste fĂ„r❀

SĂ„ hva er man verdt egentlig?
Hva er man verdt for fremmede, for en mann?
Jeg er sliten av Ä prÞve nÄ, Ä sÞliten av Ä ikke vÊre nok
 Tankene i natten;

Er jeg verdt min vekt i gull?
Er jeg verdt kjĂŠrligheten jeg har i hjertet mitt?
Er jeg verdt at noen kommer og blir?
Er jeg verdt at folk stÄr for det de sier og gjÞr handling av ord?
Er jeg verdt at folk er troverdige og sannferdige?
Er jeg verdt Ä ikke bli dÞmt pÄ det ytre og pÄ situasjonen min?

Ja! Det er jeg verdt!
En dag blir det min tur, bare vent Ă„ se, alle dere! Jeg er ikke feil, eller for mye, eller ikke bra nok!

Jeg er perfekt uperfekt!

❀

6 kommentarer
    1. hei, sÄ bra at du fÄr hjelp og klarer Ä ta imot hjelp med to flotte sÞnner med hver sine utfordringer. kjempeviktig Ä kunne ta imot hjelp og prÞve Ä ta vare pÄ seg selv i livet ogsÄ! sÄ sÄrt Ä lese at du savner kjÊrlighet fra en partner. tror mange har det sÄnn og man fÄr ikke alltid alt man egentlig fortjener. det er trist. hÞres ut som du har mye positivt Ä fokusere pÄ likevel! kjÊrligheten kan komme ramlende. Þnsker deg lykke til med alt!

    2. Heisann, ramlet inn pÄ bloggen din litt ut av det blÄ. Synes du er tÞff, ikke mange kan si det.

      Takk for at du stÄr pÄ for dine barn, for at du pimper opp rommet til gutten din, det settes nok utrolig pris pÄ.

      HÄper du snart fÄr avlastningshjem til den andre gutten din ogsÄ.

      Jeg kan godt forestille meg den dÄrlige samvittigheten du fÞler overfor dem, Ä ikke kunne ha dem 100%.

      Men husk at du gjĂžr jobben for to, “egentlig” skulle du kun ha hatt 50%.

      Vet ikke helt om det kommer frem det jeg mener.
      Men det du gjĂžr er mer en godt nok.

      Husk Ä ta vare pÄ deg selv.
      Det er ok Ä fÄ hjelp.
      Det er ikke meningen at man skal klare alt alene, selv om man ofte tenker det.

      B

    3. Hei
      Vet veldig godt hva du sliter med!!!. Vi er to om jobben, med vÄr gutt med samme utfordringer, men det er neimen ikke enkelt Ä vÊre to om det heller. Og stakkars storesÞster, som fÞler at det bare er krangling mellom mor og far og at Þyeblikkene med avslappet og god stemning i huset, kan telles pÄ en hÄnd. Tross det, er hun en solstrÄle med godt humÞr. Helt utrolig.
      Vi valgte Ă„ ha au-pair, istedenfor Ă„ satse pĂ„ avlastning. Vi angrer pĂ„ det nĂ„, som sĂžnnen vĂ„r snart blir 14. Starter med avlastning til hĂžsten. Bedre med avlastning, enn at det gĂ„r sĂ„ langt, at man kanskje ikke orker mer… Mange gode tanker og haugevis av sympati, sendes herfra.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg