Ha en fin dag! Sa hun…

Ha en fin dag!
Sa vekterdama som sto utenfor sykehuset og da gikk verden i knas…

Dagen startet med at Oscar våknet 04.00 ish. Vi har en kort periode nå BPA på natt men jeg får jo med meg alt som skjer likevell. Han var litt opp og ned trappene. Måtte på do og var veldig urolig. Jeg gjorde et tappert forsøk på å “slappe av”…
Men søvn ble det ikke…

I dag skal Oscar ta den første testen av gudene vet hvor mange det blir…
På torsdag er han satt opp på 5 tester/undersøkelser MINST i narkose. Og blir evt sendt videre eller innlagt ut i fra hva de finner da…

I helga prøvde vi å kose oss i finværet og skyve de tunge og vanskelige tankene til side. Ungene badet og vi grillet og mor(altså meg) gikk å tok blider og filmet…
Vi var nesten som en “normal” familie…
Bortsett fra at jeg måtte bort å forklare de andre som var der om både Oscar og Odin. Heldigvis var de veldig trivelige folk og hadde forståele…

Oscar har også begynt å tisse veldig mye i det siste…småtisse hele tiden…Så da er det enten urinveisinfeksjon eller forstoppelse igjen…
Og han biter seg i tomlene så da har han nok ørebetennelse igjen…Jeg forsøker å få tak i fastlegen imorres før vi dro på sykehuset men må nok vente til imorgen da Oscar nå er i fult EEG utstyr…

I dag var vi på Nevro Øst på sykehuset og fikk satt på Oscar EEG utstyr for 3 gang…Og Oscar er seriøst så flink at jeg sliter med å holde tårene tilbake når de holder på!

Han er sliten/trøtt/utilpass og har vonde kuler i hodet. Men lar dem holde på og sier ingenting og stritter ikke imot! Han er rett og slett fantastisk!

Og så sitter jeg der og damene snakker og spør om hvorfor han må gjøre dette igjen…og jeg forklarer om kulene og torsdagen og jeg er sliten og Oscar er flink og tankene kommer krypende og bekymringene vokser og jeg svelger og svelger og svelger og kjemper imot følelsene…Og jeg klarer det!!!

Jeg svelger gråten og skryter av den fine gutten min og er så stolt og fornøyd og glad for at alt gikk bra…men tankene er der og jeg er litt kvalm og ør…men vi går ut…

Så kommer vi utenfor og vekter damen som “intervjuet” oss om corona da vi gikk inn. Ser opp på oss der hun sitter å strikker og ser ut til å kose seg og sier;
Lykke til!!! HA EN FIN DAG!!!

Og DA smeller det inne i meg…
Og tårene vill ikke holde seg borte lengre og jeg rusher Oscar inn i bilen og gjemmer meg bort så hun ikke skal se…og ringer skolen og sier at vi er på vei og hele veien i bilen renner tårene…og radioen er på og Oscar leker med tlf min og han er så flink, så flink, så flink…

Og jeg gråter og gråter og gråter…

Jeg tar meg sammen i 5 min når jeg leverer Oscar på skolen og gir dem instrukser og hopper i bilen og kjører hjem og holder maska fra bilen og inn…og så detter jeg om i gangen og griner som jeg ikke har grått på lenge…

Og nå har jeg kommet meg opp i sofaen og blogger litt og satser på en dupp…

For kl 15.00 skal jeg stå i skolegården og være stolt mor til en lillebror som skal begynne på 1 trinnet til neste år…og da må ingen se alt jeg bærer på inne i meg…

Da må jeg begrave det knuste inne i meg og sette på et smil og skifte fokus…
Det fortjener Odin!
Og jeg skal gjøre mitt aller, aller beste!!!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg