Godt/vondt alene…

Det gikk bra❤

Korona kom, låste oss inne i 8 dager sammen og korona dro…
Jeg er ekstremt takknemlig for at vi ikke ble hardere rammet og jeg er virkelig ekstremt stolt av meg selv som sto i dette helt alene…

For det gjorde jeg!
Alene!
Bare jeg…
Mamman til gutta…
Ansvar for ALT…
Alene…

Og det gikk bra.
Vi har fine folk rundt oss som stilte opp og handlet og slike ting. Folk som ringte for å sjekke at psyken min var på plass 😅
Kanskje ikke de man har forventninger om at skal ringe også…og de man trodde skulle bry seg…vel…man lærer mye av en sånn prosess…

Det gikk bra!
Jeg er overrasket over det ekstra giret som bodde i meg da. Selv om jeg hadde et bittelite sammenbrudd dag 3 ca, hvor gutta kranglet og sloss hele dagen. Da fikk de se mora sårbar, da fikk de se at jeg også kan gråte og hvor hjeøpesløs jeg følte meg…
Det hjalp for de var engler etter det.
Men det satte også spor…
Dype spor…

Det gikk bra?
Jo det gikk bra. Men spesielt Odin sitter igjen med noen store spørsmål og tunge tanker. Hva skjer hvis du dør mamma? Hvem tar seg av oss da? Må jeg passe på Oscar?
Får vi en ny pappa? Hvorfor har du ikke kjæreste? Alt dette må en mor forsøke å gi et svar på…Og det tøffeste er at svaret egentlig er; Jeg vet ikke!!!???!!!

Det gikk bra;
Vi kom oss igjennom det. Dagene gikk og vi fikk i oss mat og vi danset og vi hoppet og vi skapte bånd for livet. Vi knyttet oss sammen vi tre. Bare oss i 8 dager. Vi leste hverandre på godt og vondt og dette er noe vi kommer til å bære med oss for resten av livet. Det går over og verden går videre men sporene dette har satt i oss alle vil alltid være der…Oss 3 sammen for alltid!

Det gikk bra,
For det er sånn det er. Oss tre sammen, meg og gutta, en i hver hånd, på veien frammover, noen ganger må de bæres, noen ganger er de tunge, bakkene lange og seige, andre ganger går det lettere, men veien går og går…meg og dem…

Det gikk bra🤷‍♀️
Og nå har jeg fått litt tid for meg selv. Gutta er på avlastning. Og jeg skal få slappe av, sove, spise,ta vare på meg selv…Det er godt, men fy faan så vondt det er også…
Så sinnsykt stille det er, tomt og ensomt…
Bare meg…
Alene…

Men det gikk bra🙏

Og det kunne vært verre 🙄

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg