Første dag i første klasse…

Ja da kom dagen som jeg har gruet meg til så lenge. Som jeg skrev i går var det noen hendelser som gjorde dagen litt ekstra ambivalent…

Og jeg må bare nevne at tilbakemeldingene etter innlegget i går har vært enorme og utelukkende positive og virkelig gitt meg nytt mot!

I dag fikk jeg mld fra vilt fremmede som leste bloggen i går som lurte på hvordan dagen gikk. Og da velger jeg å blogge igjen jeg 🙂

Dagen startet med at vi forsov oss…ha ha ha. Og Oscar ville IKKE hverken stå opp eller spise frokost her hjemme. Men etter litt strenge beskjeder fikk han i seg mat og på seg klær.

Vi fikk lurt Odin i barnehagen med hjelp fra de fantastiske damene som jobber der. Uten for mye drama fra Oscar. Så gikk vi mot skolen…

Jeg valgte å la han få disse litt først og var den siste som trasket opp mot horden av barn og voksne som sto klare for å møte lærerne.

Vi stilte oss litt på siden og Oscar fikk sitte på sykkelen og jeg hadde litt Algrens biler i veska han fikk i ny og ne. Han satt som en helt og klappet når de andre klappet og smilte.

Så begynte fadderne å synge og da knakk jeg sammen…Første dag i første klasse… Tårene rant og Oscar skjønte ingenting stakkars… Men takket være en flott spesialpedagog som strøyk litt på meg og oppmuntrende smil fra flere ansatte på skolen og også noen foreldre. Hentet jeg meg inn igjen…

Alle barna ble ropt opp og jeg ble med Oscar inn i gangen. Hjalp til med å kle av han og så gikk han bare…Sammen med en assistent og spes.ped læreren. Han Sa “hade” og gikk…Shit…så fort det gikk…

Andre foreldre måtte bli med sine inn, noen gråt osv…min bare gikk…og jeg kunne ikke følge etter heller selv om jeg var aldri så nysjerrig, for Oscar skal ikke assosiere meg med skolen. Mamma og skolen hører ikke sammen. Altså på skolen skal ikke mamma være…

Så da gikk jeg hjem da…Og satte meg i sofaen og gråt litt mer når søstra mi sendte meg de fine bildene hun hadde tatt av oss. Og jeg lurte sånn på hvordan det gikk…

Og da…tikket det inn en melding! En messenger fra en fantastisk nabo og venn fra; “from behind enemy lines”som han skrev 😅ha ha ha
Kjære Magnus Andreas Olsen, det du gjorde i dag betyr mer enn du aner. Det at du tenkte på meg når du var der med ditt eget barn og tok deg tid til å sende meg en statusraport var rett og slett fantastisk! Tusen hjertelig takk! Det glemmes ikke ❤ Pulsen sank og jeg slappet av!

Senere på dagen dro jeg for å hentet Odin først og da så jeg Oscar prøvde å teste ut regler over skolegrenser😂 Men han koste seg så det ut som. Jeg hentet Oscar og han ble villig med hjem. Og var sulten og koste seg med middag. Så fikk han bake kake som samboeren skal ha imorgen. Men Oscar fikk smake og var strålende fornøyd. Ble en slags feiring for Oscar med kake. Ikke at han forstår dette men det gjør jeg!

Mens alt dette foregår renner det inn meldinger fra folk om hvordan det gikk. Så her har dere svaret folkens;

Det gikk strålende, Oscar er verdens flinkeste og jeg haltet meg gjennom. De andre foreldrene virker så langt greie og forståelsesfulle. Jeg prøvde å ikke fokusere på den som kom med det utrivelige utsagnet og fokusere på Oscar min ❤ Første dag i første klasse gikk bra!

Nå venter resten av livet…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg