En solskinnsdag ❤

Dagen i dag startet bra!
Odin sov nede i min seng i natt og tross at jeg ikke sover noe særlig med en orm/bjørn/oter i senga så har han sovet bedre enn på leenge…
Oscar ville ikke sovne i går kveld(kan være for at han nå ikke får medisinen sin for sure oppstøt pga gastroskopi undersøkelsen han må ta…kan også være andre psykologiske faktorer)…Så han sov lenge imorres også.

Jeg hørte BPA snike seg ut imorres og da starter min vakt. Men det var helt stille i huset. Klokka ringte 07.00 men ingen våknet(utrolig nok) så jeg la meg for å slappe av litt til. 07.30 våknet Odin og vi sto opp og jeg laget matpakker og sånn. Oscar våknet ikke før over 08.00.

Odin hadde legetime så jeg ga beskjed til skolen om at Oscar kom litt seinere og begge kledde på seg selv og ble frivillige med ut i bilen uten noe styr og drama…

Litt forsinket ble vi selfølgeli og kom hele 3 minutter for seint til legetimen. Men i det vi satte oss ned ble han ropt opp…Altså ingen venting…Tror det var 1 gangen noen sinne😅

Legetimen gikk strålende. Odin skal meldes opp til BUP blant annet og utredningen av han starter til høsten. NÅ er ENDELIG noe i gang og han får hjelpen han og vi trenger❤
Legen skulle også kontakte PPT som hjelper til med søknaden om avlastning for Odin og gi sin uttalelse! Håper det hjelper og han også kan få en flott avlaster og litt ekstra oppmerksomhet.

Så leverte jeg Odin i barnehagen, uten protester og krangling og dro innom matbutikken. Yoghurten til Oscar var på tilbud og jeg fant sukkerfri sjokolade og hadde en trivelig prat med ei av de fine damene som jobber der😄

Så ringer tlf…Hvor var jeg??? Det sto en tekniker fra hjelpemiddelsentralen utafor døra mi…Shit! Det hadde jeg glemt. 1 min seinere sprang jeg rundt hjørnet og fikk sluppet han inn.

Senga vi har fått fra hjelpemiddelsentralen må polstres mer pga Oscar skaller hodet sitt i sidene og oppå kanten. Så han skrudde fra hverandre senga OG bar den ned så jeg kunne få opp den nye med en gang, for Norservice kommer ikke før etter 12.30…Men så var det den gamle senga da…hvordan får jeg den opp den alene??? Sist vi tok den ned brakk JM 3 ribbein, vi løftet senga over gelenderet på verandaen i 2 etg(da den er for stpr til å få opp og ned trappa) og JM lente seg for langt over kanten mens jeg sto nede og tok imot…Pga kreften har han beinskjørhet…Og BPA må jo passe Oscar når han kommer og ja…dette ble ikke så lett gitt!

Men tror dere ikke at akkurat da kjører vaktmester i borettslaget forbi i intet mindre enn en heisekran på hjul!!!
Jeg sprang ut og spurte pent om en tjeneste???
Og jo da det var ikke noe problem nei han kunne heise opp senga til verandaen i 2 etg ja❤
Og fyren fra hjelpemiddelsentralen hjalp meg å bære den ned fra fellesrommet og opp i krana og vi fikk den på plass❤
Snakker om service!!!❤❤❤

Ikke nok med det folkens! Servicemannen skulle se på sykkelen til Oscar også. Den elektriske tandemsykkelen. Og fikk fikset absolutt ALT som var galt…! Så nå er den helt perfekt!!!
Og nå står den på lading!
Og jeg gleder meg seriøst som en unge på julaften til å vise Oscar den i ettermiddag!!!

Bagheera har vært bore en liten stund, siden i går kveld…så ikke lenge, men nok til at jeg ville legge ut på en Facebook side for oss på Kattem om noen hadde sett han…
Da ringer servicemannen meg og spør om katta er svart(hvilket han er) og sier han fant han og at han sa til katta at han skulle gå hjem😅
Og 10 sek seinere står han på døra😄❤

Nå er det snart ansvarsgruppemøte for Oscar som skal foregå digitalt…
Så fram til det skal jeg “nyte” litt sukkerfri sjokolade og et par glass Pepsi Max og kose med Bagheera! Solen skinner selv om det er litt skyer. Men dagen i dag har så langt vært en solskinnsdag!!!

Fine folk kan gjøre så utolig stor forskjell!❤❤❤❤

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg