Det er lov å ta imot hjelp❤

Du er et tvers igjennom godt menneske. Som det ikke går ann å ikke bli glad i og som stiller opp for alle andre…Nå er det din tur…

Dette fikk jeg høre i morres når jeg spurte om litt hjelp og tips til å få organisert bursdagen til Odin min❤

Etter å ha stått å hylgrini en god stund tok jeg meg sammen! Takket og bukket for hjelpen og tok 2 perfekte stekte glutenfriebrød utav ovnen!

Fordi jeg fortjener det!

Det har tatt meg MANGE år å klare å ta imot hjelp og støtte fra andre enn de aller nærmeste…

Men etter alt som har skjedd den siste tiden har jeg bare måttet skjerpe meg og ta imot❤
Og det har noen ganger vært litt skammfult men jeg jobber med saken…og prøver å akseptere at jeg har en verdi for andre og de ønsker å hjelpe…

Jeg har vokst opp i den tro at for at man skal ha en verdi for andre må man gjøre noe og prestere noe, være noe. Alle vil ha noe og ingen liker deg/er glad i deg kun for at du er den du er…

Men jeg har alikevell alltid ønsket å hjelpe! Det føles så godt å kunne stille opp for de som trenger det. Gi av meg selv…uten å forvente noe som helst tilbake enn at de jeg hjelper får det bedre!

Jeg har sittet timevis på tlf med folk fra hele landet og hjulpet med alt fra rettigheter til bare støtte.
Jeg har lest titalls med ITP’er og IOP’er og “rettet” dem og hjulpet både foreldre og barnehager/skoler å finne fram til bedre løsninger for de spesielle barna.
Har til og med satt meg i bilen og kjørt over en time hver vei og møtt opp i egen person i møte med skolen og foreldre for å støtte og bidra og hjelpe. Alt dette frivillig, alt gratis! Alt for ungene! Det har vært så fint og godt å få lov til å hjelpe!

Det har skjedd mye her den siste tiden…som dere som følger bloggen vet…

Jeg får ikke bidraget jeg skal fra ex, ikke siden i mai…og det skal være over 6000kr i mnd..og den siste tiden har det dukket opp utgifter jeg synes er så urettferdige at jeg bare vil skrike!
En advokat til minst 8000kr blant annet…som hadde vært helt unødvendig hadde det ikke vært for en kjempetosk av en lege ved sykehuset…

Men nå må vi bare gjennom dette. BV må kjøre sak og de kjører på for å si det sånn…
Møter og samtaler med barna og hjemmebesøk og brev og ja…You name it!
Men jeg tar dem imot jeg. Jeg har ingenting å være redd for…jeg har ikke gjort noe som helst galt og ungene er ALT for meg!
Men jeg må innrømme at frykten over at to svært unge, relativt uerfarne jenter, uten egne barn og med ingen erfaring med barn med spesielle behov skal ha saken…Derfor skaffet jeg advokat! Det koster, men jeg føler jeg måtte…
Det er de mest urettferdige pengene jeg noen sinne har måttet bruke…

Flere har tatt kontakt og foreslått spleis og sånn…Det sitter så langt inne… Å be om penger fra folk…

Nå vil jeg også presisere at det er ingen som lider noen nød her i huset! Vi har mat og klær og alt vi trenger. Oscar fikk nye sko i går og vi klarer oss… men uten bidrag og med alle utgifter helt alene er det tøft!

Så Ungene blir prioritert…
Deres behov blir satt langt foran mine egne…

Jeg har ikke vært til frisøren på over 2 år. Har droppet å ta behandlinger for ryggen min. Har ikke kjøpt klær/sko/utstyr til meg selv på så lenge jeg kan huske…eller jo faktisk kjøpte jeg meg et par sko i sommer til 100kr på sport outlet! Og noen t-skjorter/undertrøyer av ei på nett, pent brukt til en svært billig penge…Jeg skal ikke lyve😅
Men shopping ellers har søstra mi stått for, fikk ny vinterjakke til jul. Og jeg har fått arve av fine/gode naboer så jeg føler det er “nytt” på en måte❤

Nå er det bursdag snart.
Odin blir 6 år!!!
Tenk som tiden flyr! Og hans store lidenskap er Lego…og alle som har småbarn vet at DET definitivt ikke er gratis😂😂😂
Jeg hadde i det lengste håpet han ville ha Halloween bursdag(jeg har alt av pynt og sånn)…Men gutten vil ha Legobursdag…
Og mor vil selfølgeli gi gutten alt han vil ha❤ spesielt med tanke på omstendighetene…
Men mor må tenke budsjett. Så han fått mange gode tips og råd fra folk og skal gjøre alt i min makt for at gutten får en bursdag han ikke glemmer!

Hjelpen kommer fra de rundt❤ lego kakeformer er levert på døra så jeg kan lage gøye ting. Og i dag fikk jeg vite at en nydelig veninne har bestilt opp stasj til bursdagen til Odin min❤ Jeg har faktisk ikke ord…
Jeg er så rørt og takknemlig…
Samtidig føles det litt feil og rart…
Jeg fortjener jo ikke dette…

Men når jeg fikk dette til Odin så jeg plutselig LITT ekstra så jeg kan kjøpe meg nye støvler til meg selv😂🙈 da de andre datt fra hverandre i våres…

Sånne småting betyr så mye!

Folk har vippset meg penger til å betale advokaten! Jeg blir helt satt ut og jeg gråt hver gang det kom…av takknemlighet, av ydmykhet og litt av skam…

I morres fikk jeg mld fra henne som vil ordne til bursdagen til Odin… og når jeg ikke ville ta imot og mente det var ALT for mye!
Det som står først i bloggen er det hun mener og det hun mener alle rundt meg må mene…

Og jeg blir så rørt og så ydmyk!
Jeg setter så enormt stor pris på ALLE jeg har i livet mitt. Alt fra gode ønsker/tanker, til kakeformer på døra, til hjemmebakede polarbrød til 50 kr til de som har gitt mer❤❤❤

Vit at dere alle er nydelige mennesker! Og at jeg setter umåtelig stor pris på hver og en av dere!!!

Det kan virke som vinden nå har snudd litt for oss❤ Etter at jeg lærte meg å takke og ta imot har mye fine ting skjedd…

JM føler seg litt bedre og sykehusinleggelsen er utsatt litt, så han får delta på Odin sin bursdag!
Jeg har fått innvilget 95% ufør fra NAV uten krangel og styr…
Fått en ny flott ansatt i BPA staben til Oscar.
Fått kjøpt meg en ny og billig bil og JM har tatt over betalingene på Forden.
Til å ta 2 perfekt stekte glutenfrie brød utav ovnen i dag morres!!!

Ovnlyset er gått men solen skinner!!!
Og i dag blir en nydelig dag!!!

Lys og kjærlighet til alle der ute!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg