Å få lov å gi råd…❤

Tro det eller ei folkens!
Men den siste tiden er jeg blitt kontaktet både på Messenger på min private Facebook og igjennom siden til boka av ulike ansatte i skolen og ulike barnehager❤

Det har skjedd tidligere også altså men nå har det vært oppimot 10 henvendelser på veldig kort tid…

Nye barn ved Skolestart og ny barnehagestart er kanskje grunnen…eller at tingene nå man har tenkt på en stund blir vanskeligere og vanskeligere å bortforklare…❤

Det er flere som er fortvilet og spør meg om hvordan de skal ta opp tankene og ønskene sine med foreldrene rundt omkring…
Det er utrolig tøft, krevende og vanskelig!
Tro meg! Jeg vet det…

Jeg har jo jobbet som spesialpedagog i skolen i over 11 år og har en del erfaring fra disse tøffe samtalene igjennom den jobben…
Men enda mer vet jeg om det å sitte å være mottaker i slike samtaler…
Om det som er så vondt og vanskelig å høre!💔

Og jeg blir så glad, stolt og ikke minst ydmyk! Over at folk kontakter meg for råd!
Helt anonymt selfølgeli!!!
Det er viktig å presisere, de sier ikke hvor og hvem osv. Bruker ikke navn og jeg sjekker heller ikke for å si det sånn!
Sånn er ikke jeg!

Men de spør om så fine ting!
De trenger ofte hjelp til å nå inn til foreldrene. De som er litt “vanskelige” som de sier… Som kan bli litt sinte og ikke vil “høre”…

Jeg har snakket med mange slike selv og vet hvor “sinnet” og “motviljen” kommer fra…💔

Jeg kan ha mange gode råd å komme med og har også fått tilbakemelding om at det ofte har fungert bra med mine forslag ❤

Til og med en leder i en barnehage sendte en mail på boksiden til “OSCAR har autisme” og takket for innspill…Hun hadde ikke kontaktet meg selv men en av hennes ansatte hadde fortalt det jeg hadde sagt til henne og da måtte hun bare skrive og takke for et unikt innspill ❤ Hun skrev at hun selv ikke hadde tenkt helt over det på den måten jeg forklarte det selv om hun hadde jobbet over 25 år i barnehagen…
Man ser seg blind på seg selv sa hun og at mitt bidrag hjalp på tunellsynet. Hun som alle andre vil jo bare barna godt selfølgeli men det er ikke like enkelt å få det fram bestandig i en hektisk og slitsom hverdag. Man kan fort bli litt i kampmodus og “målet” blir sterkere enn medfølelsen…
Men med mitt perspektiv var det et nytt lys på mange saker!

Tenk det da folkens!!!
At bittelille meg og bloggen min hjelper!!!❤
Som er en av mine drømmer! Å få hjelpe!
Begge sider av bordet!
Både foreldrene og fagpersonene!!!

Jeg håper, håper, HÅPER!!! dette kan være med på å bidra til at jeg får holde flere foredrag om dette i fremtiden! For dette er noe jeg brenner så veldig for❤❤❤

Tidlig innsats og god kommunikasjon og en bedre verden for alle oss som lever i denne bobla❤

Så rop ut! Del! Jeg stiller opp!

Stor klem fra en ydmyk mamma til to gutter med utfordringer som trenger ekstra oppfølging som jeg jobber for at de skal få!❤

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg