Da er Oscar 4 år 💖

Vår kjære lille, store Oscar har blitt 4 år. Tenk så fort tiden går. Vi feiret han i to omganger en feiring med familien og en med venner av oss. Begge gikk relativt bra. Oscar elsket å ha på seg krona han hadde laget i barnehagen. Han fikk lage din egen sjokolade kake. Og i år knakk Oscar “pakkekoden” altså han forsto at det var noe inne i pakken og han var interessert i å åpne mer enn en. 

Det er jo mye folk og mye stimulering på sånne dager, men vi har tatt en avgjørelse på at vi tror det er riktig å utsette Oscar for dette uansett så han skal bli mere vant til det. Vi er en stor familie og vi ønsker å ha bursdager og jul og lignende sammen. 

Oscar har vist stor interesse for å kommunisere om dagen. Ikke med ord, men han er veldig opptatt av å være sammen med oss og leke osv. Han “prater” med egne ord og peker på ting og sier lyder og vil at vi skal sitte hva det er osv. Han blir veldig glad når vi forstår han og bekrefter, MEN han blir også svært frustrert når vi ikke forstår. 

Tiden flyr og jeg jobber med flere spennende prosjekter. Mitt største mål i livet etter at jeg fikk en sønn med ASD er at folk skal vite hva ADS et og hvordan det rammer ikke bare de som har det men alle rundt. 

Jeg har vært på leting etter en barnevennlig bok de kunne lese i barnehagen, på samme linje som “Turbo Tore” son handler om ADHD og “Signe kan” som handler om CP. 

Jeg har ikke funnet noen bøker om autisme for små barn så da satte jeg meg ned og skrev en selv! Jeg har fått en god venninne til å illustrere den og har planer om å publisere den så fort det lar seg gjøre 🙂 

Jeg jobber også med å lage et foredrag om autisme og familiene rundt og skolen, barnehagen, helsepersonell  og øvrige som jeg håper skal bli bra slik at vi på den måten kan få økt kompetanse nivået litt over hele fjøla. 

Og i tillegg jobber vi intensivt med Oscar og språk 🙂 

Jeg har ikke vært så flink til å blogge i det siste men jeg skal skjerpe meg for nå er vi inne i en god flyt som vi håper varer en stund 😍

Her er et bilde fra bursdagen til Oscar på selv dagen som vi feiret med familien vår 🎂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg