Men elskling hva er det???

Jeg ser ofte på dette bilde av Oscar og tenker. Hva tenker han på? Er han lykkelig? Er han glad? Hva ville han ha sagt om han kunne snakke?

Akkurat nå for tiden skulle jeg gitt så enormt mye for et ord, en setning, en forklaring…

Oscar er veldig mye lei seg og han gråter mye. Han har ville anfall hvor han kan gråte uten stans i nesten en time. Det høre kanskje ikke så mye ut for mange. Men jeg må sitte med han i fanget og tviholde rundt han og vugge han i et. Jeg kan ikke slippe opp på grepet for da får han panikk. Er livredd for at jeg skal slippe.

I går etter barnehagen satt vi på sofaen lenge mens han gråt. Det knuser mitt hjerte da jeg ikke aner hva det er. Det som utløste det var at jeg ville gi han er par gulrøtter, sånn gnaske røtter som han vanligvis elsker men han ville ikke ha og ble sint fordi jeg hadde åpnet posen…1 time med hylgråt og anfall.

I morres startet det igjen da jeg ikke hadde tid til å sitte å kose etter at han hadde badet og jeg måtte kle på han. Han satte i gang og jeg prøvde å trøste han litt men vi hadde så dårlig tid så jeg måtte bare tvinge meg “på”…Han gråt og gråt og strittet imot alt jeg gjorde. Til slutt ble jeg sint og ropte til han. Det gjorde vondt verre…og han måtte bæres hele veien inn i bilen. Og strittet imot og gråt over alt jeg gjorde. Heldigvis ble det stille på veien til barnehagen.

Og da vi kom inn i barnehagen var alt ok for Oscar…

Men ikke for meg!

Jeg forstår ikke hva han vil, hva han vil si, hva han ønsker. Jeg er mamman hans og bør forstå…Jeg bør slettes ikke miste besinnelsen når han gråter og er vrang men jeg er bare et menneske. Til slutt renner det over for meg også.

Det er dette som ingen kan forstå å sette seg inn i. Denne totale hjelpeløsheten en mor føler når barnet er knust og du ikke aner hvorfor og det er ingenting du kan gjøre for å løse det…

Hjertet til mor er knust i dag, jeg er skuffet over meg selv, jeg er sliten og lei og jeg har det så vondt inne i meg for lille Oscar som bare gråter.

Hva er det du gråter for lille elskling???

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg