Vannkopper fra HELVETE…

Stakkars, stakkars, stakkars Oscar! 

Det har vært mange barn rundt oss som har hatt vannkopper i det siste og jeg tenkte som så at det var like greit å gå inn for å bli smittet så var vi ferdige med den runden. Man risikerer jo å få det på ferie osv, så nå “passet det greit”.

Trodde jeg…

De barna rundt oss som har hatt dette har alle vært i relativt god form,  ikke mye feber og ikke så mange vannkopper heller. Så vi satte alle kluter til for å smitte Odin faktisk og tenkte at han skulle smitte Oscar. Odin er så langt ikke smittet men DET er Oscar! 

Til gangs…

Oscar har fått høy feber 39+ og vannkopper OVER ALT! Jeg overdriver ikke, han har vannkopper over hele kroppen. I alle kriker og kroker i alle kroppsåpninger. Han har vannkopper inni ørene, i øynene i rompesprekken, på tissen og på pungen. Over HELE kroppen. I ansiktet og i hodebunnen og alle lemmer. 

Og de KLØR…

Oscar holder på å klø seg i hjel. Vi har fått vannkoppeskum av min søster, det har hjulpet litt men ikke nok for Oscar. Han har fått flere betente kopper som vi må rense og smøre så det ikke blir brannkopper.

Og ANTIHISTAMINER…

Vi måtte ringe legevakta i går kveld for å få hjelp.  Vi fikk beskjed om å skaffe han allergimedisin dagen etterpå å gi han litt å sove på om dette var nødvendig. Jeg ringte legen i dag og de vil jo ikke ha han inn på kontoret da han er smittsom så legen ringte meg tilbake og han trodde meg nesten ikke da jeg fortalte hvor ille det var. Men vi fikk en resept på antihistaminer og fikk beskjed om å kjøre på med hvitvask.

PENSLES på…

På hvitvasken står det at man skal pensle den på alle vannkoppene. Det er jo hele kroppen hans det…og pensles på??? Ja da hentet jeg en ny malepensel og malte ungen min hvit.

Nå SOVER han ENDELIG…

Nå har Oscar fått “hvitmaling” over hele kroppen og antihistaminer i systemet så nå sover han godt. Jeg skal også legge meg snart for det er ikke så greit å være mammantilenautist med vannkopper…

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg