Lekeland, blandet suksess…

I dag var det Lekeland på Heggstadmoen som sto på agendaen, sammen med autismeforeningen. Vi var uheldige da det har vært skikkelig dårlig vær og regnet som bare det i dag…Da trekker folk inn… I tillegg sovnet Oscar seint i går kveld og sto relativt tidlig opp i dag og har ikke hatt så god apetitt. Men vi valgte å gi det et forsøk uansett…

Da vi kom dit ble det mange inntrykk for Oscar. Det var ikke så stort, men litt uoversiktlig så vi måtte gå oss noen runder før gutta hoppet i ball bassenget. Jeg fikk meg en solid treningsøkt da Oscar synes det å skli var gøy og det selvsagt var litt av en labyrint å komme seg til toppen av sklia 😉

Oscar løp mye rundt og lagde en del lyder, det var ikke vanskelig å se at han var relativt overstimulert. Vi skulle få gratis pizza sammen med resten av gjengen og mens vi ventet i 5 min fikk Oscar og Odin kjøre en sånn bil man putter penger på. Jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det.

Så skulle vi inn på et rom å få pizza og saft. DET skulle ikke Oscar. Og han fikk fullstendig anfall. Det er ikke ofte han får sånne anfall men i dag var det et solid et. Vi prøvde først å gå inn sammen med de andre, men Oscar skreik så mye at han skremte de andre barna. Så jeg og Oscar måtte sitte utenfor i i 30 min før han roet seg. Jeg var da full av snørr, tårer, sikkel…Det var virkelig ikke gøy med alle blikkene og folk som himlet med øynene. Men lederen kom å satt hos oss litt og fikk skrytt litt av meg og det høres sikkert dumt ut men det hjalp.

Du er så flink og rolig sa hun. Det er veldig fint å se. Du er så trygg og tålmodig. Virkelig et forbilde…Det gjorde at selvtilliten steg 5 hakk og plutselig så jeg ikke de rundt meg noe lengre…

Oscar fikk til slutt roet seg ned og fikk spist opp min mat(spesialbestilt glutenfri) og vi gikk inn og satt med de andre og han spiste litt pizza også. Så dro vi hjem.

Ungene er fremdeles fulle av energi mens jeg ligger oppe i senga og henter meg inn litt…Det tar på kroppen både fysisk og psykisk når sånne ting skjer…

Meeeen, vi satser på at det går bedre neste gang 🙂 For vi gir da slettes ikke opp!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg