Mamma og Oscar på bussen ;)

På fredag fikk mommo og bestebest låne Odin og ha han på overnatting. Det førte til at jeg og Oscar fikk en “alenedag” på lørdag formiddag. F jobber hver lørdag fra 06-14(gjerne med overtid) så da var det bare oss to.

Hva skulle vi finne på? Oscar sov ganske lenge og vi hadde en lang kosestund i senga sammen før vi sto opp. Jeg stekte vaffler til frokost og så bestemte vi oss for å kjøre buss.

Jeg pakket en banan og vannflaske til Oscar og tok kun med lommebok og tlf selv. Jeg tenkte vi kunne ta bussen ned til sentrum og hoppe av, kjøpe oss en is og ta ny buss hjem igjen.

Vi gikk til busstoppen og ventetiden ble for lang, Oscar oppfattet nok ikke hva vi skulle for han ville bare ut i veien og gråt og ville bæres. Men til slutt kom bussen(6 min seinere) og han ble veldig glad da vi gikk ombord. Vi satte oss litt høyt så han fikk se. Jeg fikk ikke lov å lette på jakken eller ta av pannebåndet. Da ble han veldig sint men roet seg fort. Han er litt inni sin egen verden og svarer ikke og trekker ingen miner og vil ikke at jeg skal snakke til han. Da reagerer han med “misfornøyd lyd”.

Jeg begynte å forberede han på at vi skulle av da vi nærmet oss sentrum, han ristet bare på hodet. Da vi kommer til sentrum og vi SKAL av begynte han å gråte og protestere. Jeg tenkte med meg selv at vi har da god tid og det er vel egentlig klinkende likegyldig hvor vi hopper av å skifter buss. Så jeg bestemte at det var ok at vi satt på bussen et stykke til. Vi var jo tross alt på tur for nettopp å kjøre buss og is har vi jo hjemme. 

Da jeg sa; ok, Oscar vi sitter litt til. Var det en dame som snudde seg i det hun gikk av bussen. “Du kan itj la ungen få bestem alt da”…så gikk hun av.

Nei jeg kan jo ikke det. Men dette fikk han faktisk bestemme. Hadde vi hatt et viktig ærend hadde jeg da dratt han ut av bussen, men ikke i dag.

Vi kjørte helt til endestasjonen og da jeg i beste tro trodde at bussen skulle snu og ta oss med tilbake ble vi “kastet ut” for sjåføren skulle ha pause i 30 min…fa..! Tenkte jeg…

Men englene var på min side for det kom en annen buss og vi sprang over veien og kastet oss inn på den.

Bananen og vannet kom godt med og det som toppet det hele var at da vi begynte å nærme oss hjemme igjen(etter ca 2 timer) var Oscar ferdig å kjøre buss og hoppet lykkelig av på busstoppen og ble med på butikken for å handle. Vi kjøpte glutenfri pizza og spiste sammen til lunsj. Så dusjet vi sammen og koste oss i sofakroken med barnetv. Oscar ville leke med biler på verandaen ute i sola, mens mammaen gjorde seg klar til å gå modell på moteshow og varme opp stemmen til kveldens sang opptreden 🙂

Pappan kom hjem og mamman dro 🙂

Det ble en lang dag med oppturer for både meg og Oscar ♡

Buss skal vi kjøre mere!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg