Tannlegen ble en liten seier :)

Jeg har grått litt i dag, for både det ene og det andre…Men jeg har grått av glede!!!!!

Det gikk superbra hos Tannlegen. Oscar kledde av seg selv, men gjorde det nok litt på autopilot, for da han skjønte hva han hadde gjort protesterte han og gråt og sutret. Men inne hos tannlegen gikk det kjempebra. Han fikk sitte på fanget mitt. Jeg var smart og tok med tannbørsten hans hjemme i fra og “lurte” han til å tro at vi skulle pusse tennene. Og da gapet han høyt og hun fikk lurt både speil og en sånn spiss sak inn i munnen på Oscar. Han har kjempefine tenner! Null hull, ingen karies og flotte fine harde tenner 🙂 Vi fikk mye skryt for pusseritualene våre her hjemme 🙂 Oscar fikk en premie, han valgte den ut selv. En bitteliten gul ball og han har lekt med den masse og til og med delt den med broren sin ♡ Da vi kom i bilen igjen var jeg så lettet at jeg gråt.

Jeg leverte Oscar i barnehagen og vi har vært på møte der i dag også. Det er nå bestemt at Oscar fra høsten av skal begynne i lillebror sin barnehage fra høsten av. Dersom vi ser at det ikke fungerer eller han ikke trives får han flytte tilbake 🙂 Det roer meg kraftig ned og jeg er ikke så nervøs for byttet da lenger. Nå vet jeg at vi har en mulighet for å bytte tilbake om dette skulle bli feil for Oscar 🙂 Jeg kan ikke få skrytt nok av barnehagen og de voksne der. Og ikke minst Oscar sin assistent. Hun er virkelig engasjert og dyktig. Og genuint opptatt av sønnen min. Det varmer mammahjertet ♡

Så over til grunn nr to til dagens tårer…Dette har også litt med assistenten til Oscar å gjøre. Vi har en sånn bok som de skriver i i barnehagen. Om hva Oscar gjør og framskritt og alt mulig egentlig. Den får vi med hjem hver helg. Og så kan jeg skrive tilbake om hva som har skjedd i helga osv så de kan snakke om dette i barnehagen. I dag når jeg åpnet boka og leste måtte jeg bare gråte…Oscar har hatt sånn fremskritt i det siste. Vi får jo også høre litt hver dag men det er noe med å se det på papiret. Han “leker” med de andre barna mer og mer. Ler med dem og hermer. Han lar dem få være ved siden av han og “huske/disser” sammen med barn. Han leker gjemsel med de voksne. Han hadde blitt med på en storebarnlek. Hvor mange av barna hadde løpt etter en av de voksne og skulle “ta” han. Da hadde Oscar kastet seg med i leken og sprang sammen med dem og lo og smilte! 

Han er også blitt mer utagerende følelsesmessig. Han gråter mer og blir skikkelig sint og han smiler og ler MYE 🙂

Dette høres kanskje ikke så veldig stort ut. Men for oss er dette fantastisk! Det betyr at vi er på rett vei og at han er “der inne” 🙂 

Nå håper vi bare at språket kommer på plass snart…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg