Et veldig vanskelig ord…

Avlastning…

Dette er et valg og et ord vi nå står ovenfor. Ønsker vi avlastning i hverdagen??? Gjør vi det? Hva vil det si? Hvor mye? Hvor ofte? Og ikke minst HVEM?

Vi vet ikke helt hva vi skal si eller gjøre. Søknaden ligger på kjøkkenbenken. Vi har fått hjelp til å skrive en og formulere den riktig på Tronsletten. Da vi satt der og sosionomen spurte oss og la fram alternativet så sa vi vel ja der og da. Det føltes så langt unna, bare ord på et papir bare tanker og ideer.

Men nå som jeg leser ordene og brevet ligger der klart. Klarer jeg ikke å få meg til å sende det. Skal vi virkelig sende bort ungen vår til fremmede??? Hva tenker han om det??? Hvordan skal han takle det. Hva vet jeg om hva som skjer når han er der…Han kan jo ikke snakke. Han kan jo ikke fortelle meg om hva han føler og tenker og vil. 

Jeg klarer ikke å sende brevet enda. Jeg må få mer tid på meg til å tenke. Han er jo bare 3 år! Og jeg er mamman hans. Det er JEG som skal være der, det er jeg som skal trøste han. Det er her han bør være. Jeg må bare være sterk og ta meg sammen. Jeg må jobbe hardere…Han er bare 3 år…Jeg klarer ikke å gi han bort til fremmede akkurat nå…

Men brevet ligger der…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg