Konstant dårlig samvittighet…

Denne figuren fikk jeg av min kjære F. Det er et symbol på meg og gutta. Jeg valgte den ut selv da 😉 Men jeg synes den er veldig fin og symbolsk. Spesielt her i huset hvor ungene kommer foran ALT! 

Men ved å hele tiden sette ungene først får iallfall jeg konstant dårlig samvittighet for alt jeg ikke gjør for meg selv. Jeg burde ha vært på treningstudio oftere jeg burde lage sunnere mat fra bunnen av. Jeg burde vært mer aktiv selv og sluttet å drikke brus og telt kalorier og vært i mye bedre form. Jeg burde vært 5 kg lettere. Sikkert 15 om jeg fikk velge men realisten i meg går for 5 😉 

Men jeg har bare ikke energi og overskudd til det. Jeg ELSKER sjokolade og søtsaker. Jeg våkner midt på natta og drømmer om det…Hvis jeg nekter meg selv noe over lengre tid klarer jeg ikke å fokusere på noe annet.

Jeg sitter jo ikke akkurat så mye i ro da…Jeg rydder og vasker og vasker klær og lager mat og herjer med gutta osv, osv…men jeg orker ikke å trene for tiden og jeg klarer ikke å bare spise sunt…Det bare går ikke, så da går man rundt her da og føler seg ikke bra og har dårlig samvittighet og føler seg feit osv…så ser man disse damene på tv eller på Facebook eller i media eller hvor som helst som er så sunne og friske og flinke og PERFEKTE.

Jeg klarer ikke alt det på en gang jeg…Hvert et blad i butikken om dagen; Hvordan få strandkroppen? Kom i form til sommeren… Få sprettrompe… 10 trinn for å få flat mage….Spis sunt, lev lenge. Nei mat og ja mat. Bli slank til sesongen….

Altså seriøst…jeg kommer ikke til å “få sommerkroppen”…klarer ikke det akkurat nå dessverre. Og jeg vet jo at det ikke er noe “galt” i det, men allikevel har jeg skikkelig dårlig samvittighet 🙁

2 kommentarer
    1. Det er sjelden så enkelt å gjøre to ting på en gang.
      Kvinner har to roller. Mamma rollen og den mere hotte rollen. Nå er du dypt inne i mammarollen og da synes jeg du ikke skal ta det så tungt om du evt. ser hot ut. Det er jo barna du fokuserer på nå.
      Den som jager to harer fanger sjelden noen av dem.
      Det du gjør gjør fullt og helt og ikke stykkevis og delt.
      Du har valgt å prioritere barna. Og da kommer du selv sist. Sånn er det bare.
      Ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Du kan ikke gjøre to ting på en gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg