Oscar gjør rampestreker 💖

Dette er min nye veske som jeg fikk til jul av min kjære Fredrik 🙂

Oscar er glad i å tegne. Det har han bestandig vært. Men har ofte ikke konsentrasjon til å sitte så lenge. Finner han en pen tar han det første og beste han finner og skribler i vei. Lapper, brev, veggen og nå siste tilskudd vesken min. Dette var min egen feil egentlig da for jeg la fra meg penna lett tilgjengelig for han og veska sto rett ved siden av. Jeg var litt stressa på morgenen og skulle bare skrive kjapt i boka til Oscar. Han har en sånn kommunikasjons bok som blir sendt fram og tilbake mellom oss og barnehagen. Så la jeg fra meg penna og skulle legge boka i sekken til Oscar og så satte jeg Odin i vogna og la sekkene i vogna. Da jeg gikk inn igjen for å hente Oscar var dette synet som møtte meg:) Han var ikke ferdig da, jeg måtte stoppe han. “Tegner du, du da?” Sa jeg. Han så på meg å smilte. Jeg kunne jo ikke bli sint eller noe. Han fant en penn og gjorde det han liker, nemlig å tegne. Så nå går jeg rundt med denne vesken og er ganske fornøyd faktisk. Ingen som har lik og dette betyr at Oscar er våken, observant og en problemløser 🙂 Jeg er faktisk litt stolt 🙂

Oscar og broren leker mer og mer sammen. Plutselig her en kveld gikk Oscar bort og susset broren i panna. Dette betyr ikke at broren ikke blir avvist. For det skjer nesten hele tiden, ALT skjer på Oscar sine premisser. Men i badekaret leker de sammen, de hermer og ler og hyler og koser seg 🙂 De får bade hver dag ♡

Oscar hermer mer og mer og blir stadig flinkere til å observere barna og oss voksne rundt seg. Han imiterer oftere enn før og han får med seg mer enn vi tror. Han ser noe blir gjort og så hermer han.

Han får også stadig sterkere vilje. Han sier nei og ja med å riste eller nikke med hodet. Så vi ser fremskritt.

Men han trekker seg også inn i sin egen verden og stenger alt ute. Og alt er på hans premisser. Vi kan ikke få til noe om ikke det er han selv som tar initiativet. Så vi har enda mye å jobbe med…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg