Sjalusien vokser ;)


MITT TEPPE! NEI DET ER MITT TEPPE….

Da Odin ble født var vi veldig oppmerksomme på at Oscar ikke skulle bli behandlet noe annerledes. Altså at han skulle få mamma like mye og at han fremdeles var en baby osv. Han var jo bare 1,5 år da Odin kom til verden så han var en baby på mange måter. 

Oscar viste lite tegn til sjalusi. Han koste med broren og ga han smokk og ville dele både mat og leker fra første stund. Odin derimot har vært sjalu på storebror helt siden han fikk en vilje og det var tidlig! Han kommer bort og maser og vil løftes og skal bryte av når jeg steller eller koser med Oscar.

Oscar har tålt å dele litt for mye. I barnehagen blant annet har han ikke hatt en vilje. Han har gitt fra seg leker og gått sin vei til noe nytt. Ingen krangling og han har pga dette blitt litt utsatt for ting og tang fordi han ikke har hatt en stemme. Men NÅ har han våknet til liv!

Han har virkelig fått en vilje i barnehagen og både krangler om ting han har selv men også forsøker å krangle til seg leker andre holder på med. Og han har blitt SKIKKELIG sjalu på lillebror. Før ga han opp alt lillebror tok.  Nå krangler de titt og ofte og han tar også fra lillebror leker han vil ha selv. Han blir også svært opptatt av å henge rundt halsen på meg om jeg steller eller koser med lillebror og krever suss og kos selv. Han bryter seg imellom og dytter vekk broren til tider.

Kanskje noen av dere som leser dette synes det er litt rart at jeg virker glad for at Oscar har blitt sjalu og utagerer mer kan jeg forklare med dette; ALT Oscar gjør som er innenfor “normalen” gjør meg ekstremt lykkelig. Det at han er sjalu viser at han ikke er apatisk og likegyldig. Det at han utagerer betyr at han har en egen vilje 🙂 Jeg kunne ikke vært mer glad for dette og håper på en positiv utvikling framover 🙂 jo mer krangling og slåssing jo bedre 😉 he he 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg