Zalo, bæsj og hodepine…

En typisk lørdag morgen;

05.15 våkner av en fot i annsiktet. Odin som hyler og ler og hopper inne på sitt rom…MAMMA, MAMMA, MAMMA….! Oscar som sniker seg intill meg for litt morgenkos og DUNDRENDE hodepine. Å action;

Opp med gutta, tv på, juice i kopper, sette en brødeig. Odin driter….begge får en tur i badekaret. Litt tørre cheerios til frokost og litt eple mens vi venter på rundstykkene(glutenfrie selvfølgelig, så det tar dobbel så lang tid å lage).

På med klær og begge må seff smøres fra topp til tå da de begge er atopikere for sikkerhets skyld.

Ja, så henter mamma “nye” leker fra kjelleren. Jeg rulerer på lekene 1 gang i uka. Så hver lørdag får de noe “nytt” som har stått i kjelleren som de ikke har hatt tilgang på. Odin er skikkelig grinete og klenger og maser som bare det. Oscar styrer som vanlig med sitt.

Så kommer tiden da jeg skal bake ut rundstykker, Odin henger i beina på meg og klenger…Jeg prøver å være rask så jeg må innrømme at jeg ikke helt får med meg hva Oscar driver med bak ryggen min…

BIG MISSTAKE!!! Oscar har smurt inn hele seg med Zalo og benken og skapdørene og gulvet. Dette er en STOR zaloflaske så ja….nok zalo da ser du…og som om ikke det er nok har han driti.

Oscar opp i badekaret og spyles, det tar jo lang nok tid i og med at Zalo har en tendens til å sitte relativt godt. Mens Odin står å HYLER i vill sjalusi fordi ikke han også får bade. 

Oscar ferdig dusjet og fått på nye klær…Odin får seg en dupp. Alle prinsipper om bare en dupp fløy nettopp ut av vinduet. Så var det bare å gå løs på gulvet da og benken, og skapet og vinduet faktisk….hvordan han klarte det må gudene vite…Å vaske vekk zalo fra et pergogulv er søren meg ikke enkelt gitt……tårene renner og svetten siler og Oscar kjører storbilen sin fram og tilbake over gulvet og ler…nå er vel hele huset Zalobefengt.

Migreenen er nå et faktum!

Ha en fin dag folkens….;)

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg