En mamma og Odin dag 💙

Jeg går som kjent rundt med konstant dårlig samvittighet pga lillebror Odin. Oscar tar opp så mye av min “tankekapasitet” med planlegging og tilrettelegging m.m. Sykehusbesøk og oppfølging. At jeg ofte føler at lillebror kommer i skyggen. Jeg har en anelse om at han også kjenner litt på dette for han er MEGET klengete og “mammasyk” hele tiden. Men i dag hadde jeg overskudd da vi hadde en ok natt og jeg bestemte meg for å ha Odin hjemme. Så vi kunne være sammen bare vi to.

Oscar ble levert i barnehagen og jeg og Odin spiste grøt til frokost. Det gjør vi sjelden da Oscar ikke liker grøt, så det ble ekstra stas for Odin. Han tok seg en hvil og så gikk vi i åpen barnehage. Vi er så heldige at den ligger 20 meter fra der vi bor. Og vi hadde en kjempe fin dag. Odin lekte og fikk full “mammafokus”. Han måtte ha kos og suss med jevne mellomrom men lekte med de andre og koste seg. Vi dro hjem og duppet litt igjen og så kom pappaen hjem og jeg gikk for å hente Oscar i barnehagen.

Vi spiste middag og pappa fikk mate Odin uten for mye mamma mas. Gutta lekte i senga vår og så på barnetv i sammen med pappa. De krangla, basa og sloss. Akkurat som det skal være! 

Jeg kjenner det er godt å legge seg uten å ha dårlig samvittighet en kveld og håper overskuddet vedvarer så jeg kan gjøre dette oftere. Det var jo dette som var planen da Odin begynte så tidlig i barnehagen. Han var bare 1 år. Og jeg skulle prøve å ta han fri 1 gang i uka. Men så kunne ikke jobben tilrettelegge så jeg fikk fri 1 gang i uka(jeg jobber en 80% stilling). Og så skjedde alt dette med Oscar og ting har bare “ballet på seg” som de sier på trønder…

Men i dag er alle glade ♡

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg