En liten opptur etterfulgt av en liten nedtur…

Jeg hentet Oscar i barnehagen i går og møtte to svært engasjerte barnehageansatte som kunne fortelle meg at Oscar hadde sagt hele 3 nye ord og det på bare en dag 🙂 

Odin(som er lillebroren)

Ost

Yoghurt

Mamma var sååå STOLT og jublet i gangen. Og gjentok ordene og fortalte hvor flink han er. Han smilte og var glad. Så fortsetter jeg med å fortelle at han er så flink som sa 3 ord på en dag osv osv… og at jeg gledet meg til å høre enda flere ord osv osv.

En annen person som var å hentet et barn kommer med en kommentar; 

Hvis du skal lage like mye oppstyr hver gang han sier et nytt ord har du litt av en jobb foran deg…de snakker jo nye ting hele tiden og det er bra. Men du må passe på så han ikke blir opphøyd sånn for det da…

Jeg forklarte at Oscar ikke er som alle andre, i tillegg til å nesten ha vært døv over lengre tid er han også til utredning for autisme.

Men han ser jo helt normal ut svarer hun. Det er ikkenoe alvorlig med han da?

Og her har vi igjen et prakteksempel på hva folk kan og vet og IKKE vet om autisme….

Meeen jeg kommer til å fortsette å hoppe i taket og lovprise Oscar hver gang han har framskritt for han blir så glad og da blir jeg så glad og da blir alt så mye bedre. Og dette skal jeg gjøre om det så tar all energi jeg har!

Så det så!

1 kommentar
    1. Selvfølgelig skal du feire! Og rose. Det gjør forsåvidt vi også, som har en helt frisk gutt, men det er selvfølgelig at barn/folk som strever mer også trenger mer oppmuntring!
      Dere bruker ikke tegn da? Jeg er tegnspråktolk, og oppmuntrer tegnlæring til alle barn, men spesielt barn med hørselshemninger og diagnoser som autisme, asperger og Downs syndrom. Det stimulerer språkutvikling. Anbefaler det, altså. Jeg ble forsåvidt veldig nysgjerrig på hørselstilstanden hans nå 😉
      Stå på!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg