Førjulskrisen

Rett før jul begynte Oscar plutselig å skjele på det ene øyet. Det gikk veldig fort og det levde helt sitt eget liv. Han ville heller ikke snakke noe. Han kan jo si mamma og pappa, pus m.m. Men alle ord var borte og han ble sint og irritert når jeg forsøkte å få han til å si noe.

Jeg gikk til legen en mandag og spurte bare litt sånn tilfeldig om dette hadde noe med diagnosen hans å gjøre. Legen henviste meg straks til Sankt Olavs Hospital. Og sa at om jeg ikke hadde hørt noe fra dem innen onsdag måtte jeg ringe og purre på dem. Så sa han ikke mer…

Jeg gikk hjem å googlet symptomene…Hjertet sank hardt. Hjernesvulst og hjernehinnebetennelse…

Jeg skulle i en begravelse nordpå dagen etter til et nært familiemedlem. Jeg satt med mobilen i hånda hele dagen og må innrømme at jeg nok gråt like mye av redsel og angst for Oscar som jeg gråt over den avdøde. De ringte i det vi var på vei hjem. De ville ha han inn samme kveld. Men det ble litt vanskelig. Så vi måtte komme tidlig neste morgen.

Vi ble lagt inn…de ville ta CT og spinal prøver og 2 EEG prøver. Den modige lille gutten min måtte legges i narkose.

Det er grusomt å legge ungen i narkose…de stakk i han og det sto 3 leger parat som så på bildene etterhvert som de kom… han hadde vill panikk i det han våknet fra narkosen.

Han måtte sove på sykehuset med ledninger overalt. Han var så flink. Han var så tålmodig og det gjorde så vondt i hjertene våre.

De fikk svar etter 2 dager. Ingen tumor og ingen hjernehinnebetennelse og ingen epelepsi…

Han ble sendt til fysioterapaut, ergoterapaut og spesialpedagog.

Han ble sendt til ØNH ekspert og øye eksperter. Han fikk påvist nedsatt hørsel og de prøver fremdeles å finne ut hvorfor han skjeler. Vi skal til flere eksperter. Så vi venter enda på resultater av det.

Hvorfor skjeler gutten helt plutselig og nå på begge øynene??? Det svirrer og surrer i hodet mitt…hva er det denne gangen liksom….

Alle instanser ble enige om at han måtte henvises til Tronsletten for videre utredning innenfor autismespekteret…

Nå ble det plutselig helt virkelig.

Han er autist…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg