Ørebetennelsene

Oscar var mye plaget med ørebetennelser. Første kom når han var bare 4 mnd gammel og da hadde han mange på svært kort til. Da han var 1,4 mnd gikk jeg til legen og krevde å bli sendt til en øre/nese/hals lege. Hennvisningen ble sendt. Men det tok laaang tid før vi hørte noe.

Oscar hadde nå begynt i barnehagen jeg var gravid med nr 2 og hadde termin i Oktober og han begynte i barnehagen i august. I barnehagen gikk det veldig fint, han trivdes og koste seg. Men de meldte bekymring i forhold til at han ikke responderte på når de voksne snakket til han. Han lekte mye alene. Men var kosete og ville ofte leke med de voksne, lese bok m.m. Men ikke så mye med de andre barna. Men han var jo ikke bitt 2 år enda. I desember det året ble vi mer og mer bekymret hjemme for han responderte mindre og mindre. Faren lagde mye lyd for å teste ut hørselen hans og han reagerte ikke. Og i barnehagen hadde de en episode der en voksen mistet en gryte i gulvet og alle barna skvatt og begynte å gråte men Oscar reagerte ikke i det hele tatt. Han fikk enda en ørebetennelse rett før jul. Jeg gikk da til legen å etterspurte henvisningen til ØNH legen. Den skulle være sendt men jeg måtte ringe og etterlyse den.

Jeg ringte ØNH legen. De hadde ikke mottatt noen henvisning. Legen måtte sende en ny og jeg måtte ringe tilbake om 1 uke. Det var midt i romjula. Jeg stresset hvor alvorlig det nå var blitt og at gutten virket bortimot døv. Vi fikk time rett over nyttår…

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg