Ultralyd uke 12

Da jeg fant ut at jeg var gravid ble jeg som de fleste andre svært lykkelig. Men det var noe bakerst i hodet som sa meg at noe ikke var som det skulle. Alle rundt oss ble veldig glade og planlegging og forventninger til den lille begynte. Jeg klarte ikke å være bare glad før ultralyden i uke 12. Vi bestemte oss for å ta en tidlig ultralyd og på den viste det seg at fosteret hadde forhøyd nakkefold. Et iskaldt tak grep om hjertet mitt…dette som jeg hadde misstenkt fra starten av ble nå en realitet. Det ble tatt flerfoldige tester, bl.annet en morkakebiopsi for å sjekke genene. Og mange ultralyder for å finne ut om det var noe galt med hjertet hans. Heldigvis var det ingenting feil med genene hans(ingen kromosomfeil) og hjertet kan de ikke utelukke før han er 5 år men det ser også heldigvis bra ut så langt…Men et sted langt inne i kroppen ville ikke min sjel slippe tanken på at “noe” fremdeles ikke var som det skulle… 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg