I kveld er det tøft å være mammantilenautist…

I dag var jeg om min mann på foreldrekonferanse i barnehagen til Odin. Der fikk vi høre mye fint om gutten vår. Han er veldig populær blant de andre barna. Flere spør etter han når han ikke er der og snakker om han hjemme. Han er snill og vil dele med andre og er VELDIG sosial. Han elsker å leke med de andre barna og spesielt de som er litt eldre som “duller” litt med han osv. Han sover godt og det ser ut til at han trives og er glad.

Men i det siste han han begynt å rope. Høyt! Det har han gjort her hjemme en god stund. Hvor han klager og skriker hvis han ikke føler han blir sett eller hørt. De melder om at han har veldig behov for voksenkontakt og oppmerksomhet om dagen. Han er veldig opptatt av å bli sett og å få ha ting for seg selv.

Her hjemme er det jo ikke noe hemmelighet at Oscar ikke har brydd seg noe mye om Odin. Odin forfølger broren over alt og viser ofte entusiasme over å se han. Han blir som regel møtt med avvisning og blir oversett av broren. Jeg bryter mye inn for å ivareta Odins behov men jeg har tydeligvis ikke klart å gjøre dette nok…For nå viser Odin mer og mer at han ikke får nok oppmerksomhet fra oss.

Jeg prøver jo så godt jeg kan men det er ikke så lett når en har 2. Begge krever meg og Oscar MÅ en holde øye med nesten hele tiden. Jeg har ikke tid til BARE Odin. Gutta begynner å bli rimelig sjalu på hverandre om dagen og dette er jo naturlig osv.

Men jeg kan ikke annet en å gråte i dag. Jeg ser hvor skuffet Odin blir over broren mangel på interesse. Jeg ser hvor hardt han prøver og blir møtt med avvisning gang på gang. Og det finnes svært lite jeg kan gjøre 🙁

Ikveld er mammahjertet knust litt grann… Og jeg vet ikke riktig hva jeg skal gjøre for godt for noen av dem. Odin får jo kontakt med andre barn i barnehagen så noe av behovet blir jo tilfredstilt der men det er tydeligvis ikke nok…

Det gjør så vondt å se skuffelsen til Odin dag etter dag og vite at dette er noe som mest sannsynlig kommer til å vare resten av livet og uansett hva jeg gjør vil ikke situasjonen endre seg…:(

Ikveld er det tøft å være mammantilenautist…

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg