Alle mot en…og se den andre siden av saken…

Nå sitter jeg her og hadde håpet stormen snart var over…
Men det fortsetter å tikke inn meldinger i min innbok fra land og strand og det er ingen som kjenner meg personlig…

Spørsmålene rundt det som skjedde på søndag er fortsatt mange tydeligvis og jeg må si at selv om det er tøft og vanskelig setter jeg enormt stor pris på de som er så voksne og oppegående at de tar direkte kontakt med meg for å spørre istedenfor å legge ut på Facebook og lignende…
Selv om det da betyr at jeg må fortelle og forklare om igjen og om igjen…

Så nå tenkte jeg å skrive et siste innlegg her på bloggen og håper at nok folk som deler mitt syn eller klarer å se min side av saken kan dele dette innlegget så jeg en gang for alle kan legge saken død!

Så for de som ikke har fått det med seg så har det seg sånn;

På søndag snappet jeg som gjest for løvemammaene sin snappgruppe. Vi har snakket om dette i lengre tid og jeg hadde avtaler på hva jeg fikk lov til å dele av blogg og boka mi og foredrag osv…Da det også er regler rundt dette…
Til å begynne med hadde jeg litt tekniske problemer og fikk ikke lagt ut en start som de ønsker alle skal bruke. Jeg spurte fort om jeg skulle stoppe og få ordnet det men fikk klarsignal til å gå videre. Så på 1 snapp glemte jeg tekst og 2 snapp fikk jeg det ikke til…Jeg bruker ikke så mye tekst i egen snapp, men igjen fikk jeg hjelp fra flere hold og tekst kom på og jeg sa alt sammen på nytt med tekst…
Så røynet det inn med spørsmål og folk var så engasjerte og positive og det ble spurt om det ene og det andre hele dagen…og Oscar kom etter hvert hjem på ettermiddagen og det ble spurt masse rundt han om ASK og språk og selvstendighetstrening og div.
Og da brøt jeg i min iver en viktig regel for dem i gruppa…😢

For jeg er så stolt av gutten min og alt han får til og viste fram bildetrening rundt språk og at han nå kan si ja og nei❤ at vi leker fisk når han bruker ordet Fisk!!!❤
Han er så flink!!! Og jeg fortalte at han nå kan bade litt alene for han har lært å styre vann og temp selv…
Da var det noen som spurte om han brukte bleier enda? Og da sprakk jeg nesten av stolthet og ville vise noe av det vi er aller mest stolte over for etter mange år med bleie…Har vi nemmlig klart å få jobbet med at han klarer å gå på do HELT ALENE(for å tisse da 🙈) og trekker opp og vasker hender helt selvstendig! Jeg er så utrolig stolt av gutten min for det❤

MEN!!! det var et regelbrudd å vise han på do!
Og det visste jeg for jeg hadde lest reglene men jeg bare glemte meg bort😢💔 og det BEKLAGER jeg virkelig!!!💔

Så kommer vi til det som er essensen i dette. Løvemmammaene ber meg slette bildet. Hvilket jeg gjør med en eneste gang(tok noen minutter for jeg snappet at jeg la Oscar til sengs også)…men med en gang jeg så mld slettet jeg!

Og jeg beklaget på det sterkeste til dem på mld og skulle til og ønsket å beklage til ALLE seerne…Men…
De sa de måtte stoppe snappdagen pga dette.
Og jeg ba om at jeg kunne få lov til å be alle damene der ute i gruppa om unnskyldning først?
Jeg ønsket å vise dem at jeg var lei meg for det som hadde skjedd og få lov å beklage meg og gå ut av dagen med hodet hevet.
Jeg har så respekt for absolutt alle mennesker og ville vise at jeg har forståelse for at noen følte seg krenket. Jeg ville fortelle dem at jeg ydmykt beklager at jeg hadde brutt en regel som for mange er svært viktig…
Jeg ville fortelle at jeg har etikk og moral og var fryktelig lei meg for de som ble støtt…

Men det fikk jeg altså ikke!
Jeg ble kastet ut og alt ble slettet og det ble lagt ut en mld som ikke var spesielt hyggelig eller forklarende ovenfor meg…

Det gjør så fryktelig vondt å nå sitte å kjenne på at en hel gruppe med mødre og fedre tror at jeg kanskje gir blanke Faan i dem og regler og etikk og moral…💔😢

Det gjør så vondt at jeg som individ ikke kan få gjøre en feil, be om unnskyldning og få reise meg opp igjen…

I stedenfor skal folk sende meg meldinger og legge ut kommentarer på min blogg over hvor moralsk forkastelig jeg er…💔
Det er galgensteming…
Og lederne i løvemammaene rotter seg sammen og kritiserer i øst og vest på min Facebookside…

Uansett hvor mye jeg prøver å forklare min side av saken… At det handler om sværting og ærekrenkelse når man velger å håndtere en sak på denne måten…For det er det det blir…

Nå får jeg meldinger fra folk som desverre har fått helt feil oppfattning av situasjonen…
De fleste er støttende og undrende men noen er også ufine…Og det må jeg tåle…
For det var jeg som gjorde en feil…

Men kjære alle sammen!
Jeg lover med hånda på hjertet!
Jeg er lei meg for det som skjedde!
Jeg beklager at jeg brøt en regel og jeg beklager at noen ble støtt…

Men jeg er ikke et kaldt og grusomt menneske💔
Prøv å se min side av saken???

Vær så snill…

Jeg ønsker med dette innlegget å avslutte “debatten”…
Jeg orker ikke å krangle noe mer med en admin gruppe som ikke ser ut til å klare å se min side…

Men jeg håper dere lesere ser den og deler den så flere i gruppa får mulighet til å se;
“Den andre siden av saken”…

Og ikke minst se at jeg er her i lys og kjærlighet med et genuint ønske om å hjelpe ALLE som måtte trenge meg!

Og ikke glem kjære dere;

Det kunne vært verre😘

5 kommentarer
    1. <3

      Alle gjør feil, vi er mennesker- og du sier tilogmed unnskyld.

      Vær sterk for deg selv og familien- og fortsett jobben du gjør. Overse de som hakker på deg for en liten feil- ❤️

    2. Og dette er grunnen til at jeg stoppet både å blogge om Torbjørn vår og at jeg nå FOR ALLTID har sluttet å oppholde meg på norske såkalte støttesider, for de er fulle av dømmende “nabokjærringer” som mener de har både oppskriften og retten på å være de som har “rett” og fasit på HVORDAN en mor/far til et annerledesbarn skal opptre 🥴🙄🙄
      En meget god venn av meg som er en BAUTA innen dette “faget” sa en gang: Såkalt “god autisme omsorg” skaper mere autistiske autister.
      Og jeg kunne ikke vært mere enig.
      Å sitte der å Google seg ihjel å fokusere seg inn på det somatiske til det kjedsommelige, gjør deg IKKE til en ekspert på noe slags måte, men å behandle barnet ditt som et individ som har rett på å bli behandlet som hvilket som helst annet barn under sine forutsetninger i sitt eget hjem gjør deg til en super forelder.
      Synes synd på de som er totale slaver av å gjøre som alle andre.
      Og det er DERFOR sånne som oss og Line blir spurt av media eller spesialisthelsetjenesten om vi kan bidra eller undervise andre foreldre, fordi “Vi har virkelig skjønt det” (som overlegen og spesialpsykologen på Habiliteringsenteret I Norges 3 største by sa til oss)
      Vi tør å gå egne veier, vi er ikke slaver av andres meninger og vi tør å la barna våre være individer og stille krav til dem på tross av at de har heftige diagnoser.
      Jeg har mange år nok på baken med jobb innen helsesektoren og spesielt i bolig på de såkalte “værstingene” til at jeg meget godt vet hva resultatet blir om man faller for å se på disse barna som en gruppe og ikke et individ.
      Og hva som skjer når foreldre er livredd for å stå på sitt og gå egne veier.
      Så sitt der på din høye hest og døm, men da har du faktisk ikke gått nok mil i våre sko, og du har heller ikke skjønt en dritt av hva dette dreier seg om.
      Og å kalle en autist SYK….. Herregud.. Jeg må le….
      Min sønn er i perfekt fysisk helse han, men han har en diagnose.
      Det er trist når foreldrene blir de største utviklingshemmerne.
      Selv er vi i vår familie UTVIKLINGSFREMMERE og DET er vi stolte av.

      Line, du er fantastisk girl ❤️❤️❤️
      Kjør på mama, gjør greia di og drit I disse folka, det har ikke skjønt det uansett.
      Jeg er sååååå stolt av deg ❤️ ❤️

    3. Og dette er grunnen til at jeg stoppet både å blogge om Torbjørn vår og at jeg nå FOR ALLTID har sluttet å oppholde meg på norske såkalte støttesider, for de er fulle av dømmende “nabokjærringer” som mener de har både oppskriften og retten på å være de som har “rett” og fasit på HVORDAN en mor/far til et annerledesbarn skal opptre 🥴🙄🙄
      En meget god venn av meg som er en BAUTA innen dette “faget” sa en gang: Såkalt “god autisme omsorg” skaper mere autistiske autister.
      Og jeg kunne ikke vært mere enig.
      Å sitte der å Google seg ihjel å fokusere seg inn på det somatiske til det kjedsommelige, gjør deg IKKE til en ekspert på noe slags måte, men å behandle barnet ditt som et individ som har rett på å bli behandlet som hvilket som helst annet barn under sine forutsetninger i sitt eget hjem gjør deg til en super forelder.
      Synes synd på de som er totale slaver av å gjøre som alle andre.
      Og det er DERFOR sånne som oss og Line blir spurt av media eller spesialisthelsetjenesten om vi kan bidra eller undervise andre foreldre, fordi “Vi har virkelig skjønt det” (som overlegen og spesialpsykologen på Habiliteringsenteret I Norges 3 største by sa til oss)
      Vi tør å gå egne veier, vi er ikke slaver av andres meninger og vi tør å la barna våre være individer og stille krav til dem på tross av at de har heftige diagnoser.
      Jeg har mange år nok på baken med jobb innen helsesektoren og spesielt i bolig på de såkalte “værstingene” til at jeg meget godt vet hva resultatet blir om man faller for å se på disse barna som en gruppe og ikke et individ.
      Og hva som skjer når foreldre er livredd for å stå på sitt og gå egne veier.
      Så sitt der på din høye hest og døm, men da har du faktisk ikke gått nok mil i våre sko, og du har heller ikke skjønt en dritt av hva dette dreier seg om.
      Og å kalle en autist SYK….. Herregud.. Jeg må le….
      Min sønn er i perfekt fysisk helse han, men han har en diagnose.
      Det er trist når foreldrene blir de største utviklingshemmerne.
      Selv er vi i vår familie UTVIKLINGSFREMMERE og DET er vi stolte av.

      Line, du er fantastisk girl ❤️❤️❤️
      Kjør på mama, gjør greia di og drit I disse folka, det har ikke skjønt det uansett.
      Jeg er sååååå stolt av deg ❤️ ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg