Fy fa.. for en morgen….

Oh my god!!!

Jeg forstår hvorfor så mange par som har barn med ekstra utfordringer har en part som er helt eller delvis uføretrygdet…Morgenen i dag kunne tatt knekken på Gud og en hver mann ass!

04.15;  Odin tisser seg og senga og ALT ut som han ofte gjør. Han får ingenting å drikke etter 18.00 og bruker bleier som egentlig er for store. Ingenting hjelper! Mor må ned å hente ny bleie for lageret som skal ligge på soverommet var tomt for at vi glemte å fylle på i går…og ny pysj som også lå nede for ALLE var nyvasket og brettet kvelden før. Og nye laken og ny dyne og ja you name it! 😠

04.30; Oscar våkner og gråter/klager og småhoster. Jeg ber til øvre makter om at det skal roe seg ned igjen. Men håpet forsvinner som en kampestein du slipper ned i dypt, dypt vann…Og det er hull i båten😒 Gråt går over i latter og 2 min etterpå har jeg 2 stk unger i senga som krangler om mor.

05.00; Vi står opp og gutta er HAPPY AS CLAMS…De er proppfulle av energi og løper fram og tilbake. Skal løftes opp og ha kos og er i “veien” for alt jeg prøver å få ordnet på kjøkkenet….MAMMA! MAMMA! MAMMA! Mor “serverer” vann/juice og kjeks og gutta får nettbrettene. Og jeg prøver å lage lunsj til gutta samtidig som jeg må løfte,  trøste, leke og hjelpe til med div ting og tang…

06.00; Det er krangling og hyling, begge vil ha det samme brettet. Det er juice over hele bordet og kjeks har blitt en leke og er smuldret utover ALT…Mor må vaske og støvsuge ungene.

06.30; Mor er ferdig med matpakkene. Oscar kommer bort til mor. Han stinker! Han har bæsj på hendene og på pysjen og nå har mor også på buksa og genseren og ja…Jeg setter Oscar i badekaret og vasker av han og broren blir med. For broren har også bæsj på hendene og pysjen. HVORFOR? spør du deg kanskje…Fordi det er smurt utover STORE DELER av sofaen…JADDA! Så fram med vaskebøtta og skure sofaen mens gutta bader.

07.00; Gutta opp av karet, begge to i vill protest og med sparking og tårer. Vi bryter/kjemper i 30 min ca og gutta har klær på.

07.25; Vi skal i bilen og Odin nekter. Han må bæres hele veien inn i bilen. Trass sa du??? OH YES!!!

07.30; Vi har ankommet barnehagen og Oscar kommer først ut som vanlig. Odin nekter. Må settes på veien. Vil bæres, Oscar faller og må bæres. Odin nekter å komme etter oss. Jeg må gå inn med Oscar og etterlate Odin ute på veien. Oscar blir plassert i gangen og jeg springer etter Odin. Han må bæres inn og er SUR! Alt er nei og trass og vanskelig. På dette tidspunktet er det bra vi var i barnehagen for nå brister snart mor ut i gråt. Etter noen støttende ord fra de ansatte. Var både Oscar og Odin i lek og blide. Mor satte seg i bilen og kjørte hjem. Utslitt!

08.30; Blogg skrives og mor gruer seg til å dra på jobb…😢

2 kommentarer
    1. Mange sier: “jeg forstår”… nei de gjør ikke det. De forstår faktisk ingenting. Alle kamper og rutiner, som helst burde være lik hver dag, som vi autismemammaer må igjennom før vi bare er klar om morgenene. Det er tøft, hver dag. Sender deg en klem herfra <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg